فرایند مهاجرت به کانادا - سوالات متداول دریافت ویزای کانادا

به گزارش تاورنا، فرایند مهاجرت به کانادا به دلیل وجود روش های متنوع اقدام برای دریافت هر یک از انواع ویزای کانادا دارای جزئیات و جوانب متعدد و فراوانی است. اما با این حال قصد داریم تا در این مطلب به شرح متداول ترین سوالات در رابطه با مهاجرت به کانادا بپردازیم.

فرایند مهاجرت به کانادا - سوالات متداول دریافت ویزای کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • آیا پروسه مهاجرتی خاصی برای هر یک از استان های کانادا وجود دارد؟

بله، به بعضی از استان های کانادا از طرف سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهفرایندی IRCC این اجازه داده شده تا تحت برنامه نامزدهای استانیPNP، افراد واجد شرایط مهاجرت را انتخاب کنند.

از این رو استان کبک دارای اختیار انحصاری برای انتخاب نامزدهایی است که قصد اقامت در این استان را دارند. این متقاضیان مشمول معیارهای انتخابی کبک، آزمایش مدیکال فدرالی و اجازه امنیتی می شوند. آن ها هم چنین باید برای پیگیری پروسه مهاجرتی خود توسط ماموران مهاجرت کبک هزینه اضافه ای را نیز پرداخت کنند.

گفتنی است که آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط معیارهای انتخابی فدرال کانادا باشند معمولا مورد تائید معیارهای انتخابی استان کبک قرار نمی گیرند و بالعکس.

  • چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای مهاجرت کانادا هستند؟

انواع ویزای مهاجرت به کانادا (اقامت دائم) برای متقاضیان درخواست کارگران ماهر فدرال و کبک (federal and Quebec skilled workers)، نامزدهای استانی PNP، افرادی که در کانادا به کار و یا تحصیل پرداخته اند و تجار و صاحبان کسب و کاری که در زیرمجموعه مهاجرت مالی به کانادا قرار می گیرند، ممکن است صادر گردد.

فامیل نزدیک و درجه یک شهفرایندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم نیز ممکن است به وسیله درخواست اسپانسرشیب خانوادگی family sponsorship پیروز به دریافت ویزای کانادا شوند. در بعضی موارد کشور کانادا به دلایل بشردوستانه برای پناهندگان واجدشرایط نیز ویزای مهاجرت به کانادا صادر می نماید.

  • آیا استفاده از خدمات یک آژانس مهاجرتی معتبر در فرایند دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا تاثیری دارد؟

بله. مهاجرت به کانادا طی چند سال اخیر نسبت به گذشته سخت تر و پیچیده تر شده است. در حال حاضر بیش از 80 طرح فدرالی و استانی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که عموم متقاضیان امکان تمیزدادن آن ها از یکدیگر و انتخاب مناسب ترین راه برای مهاجرت به این کشور پهناور و چندملیتی را ندارند.

با این که به طور شخصی می توانید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، اما بنابر آمار، شانس آن دسته از افرادی که با یاری و هدایت یک آژانس مهاجرتی معتبر و با آگاهی و مدارک کامل پا به این عرصه پر رقابت گذاشته اند، بسیار بیشتر بوده و با اجتناب از تاخیرهای متداول پروسه درخواست وقت سفارت و ویزا، به سریع ترین شکل ممکن برای امور مهاجرتی متقاضی اقدام می گردد.

  • سیستم جامع رتبه بندی کانادا چیست؟

سیستم جامع رتبه بندی و یا CRS، سیستم متمایز امتیازبندی دولت کانادا برای رتبه دادن به متقاضیان درخواست ویزا به وسیله Express Entryاست و شامل فاکتورهای ارزیابی سن، تحصیلات، مهارت و تجربه کاری و تخصص در هر یک زبانهای انگلیسی و فرانسوی می گردد.

به همین جهت کاندیداهای واجد شرایط می توانند پروفایل خود را به وسیله ابزار Express Entry وب سایت سفارت کانادا ارسال کنند و بنابر امتیازات CRS، مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار بگیرند. از این رو، دولت کانادا به طور مستمر دعوتنامه های ITAs اقامت دائم کانادا را ظرف شش ماه برای کاندیدهای طرح Express Entry با بالاترین رتبه ارسال می نماید.

  • شرایط اقامت پس از فارغ التحصیلی در کانادا به چه صورت است؟

افرادی که پیروز به دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا می شوند، می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در هر یک از مقاطع دانشگاهی در کانادا، با دریافت مجوز کار تمام وقت PGWP با حداکثر اعتبار 3ساله به کار و و زندگی در کشور کانادا پرداخته و پس از گذشت مجموع 5 سال از اقامت در کانادا (زمان تحصیل و کار)، نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور PR اقدام کنند.

  • آیا موضوع سن متقاضی برای مواردی نظیر ویزای تحصیلی کانادا و یا طرح Express Entry مهاجرت تاثیرگذار است؟

بله. معمولا برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا، نسبت به هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی نظیر کارشناسی و ارشد، موضوعی به نام شرط سنی و گپ تحصیلی مطرح است. این بدین معنی است که بنابر قوانین دپارتمان پذیرش موسسه آموزشی در کانادا، فرد نباید دارای سن نامناسبی برای ادامه تحصیل در یک مقطع تحصیلی باشد و یا با فاصله زمانی زیاد از آخرین مدرک تحصیلی، قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشد.

بنابراین می توان این طور گفت که گپ تحصیلی بین 2 تا 3 سال برای مقطع کارشناسی و تا حداکثر 5 سال برای مقطع ارشد قابل پذیرش است. گفتنی است که متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا با داشتن حداکثر سن 30 سال نیز مجاز به ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا بوده و با ارائه سوابق کاری مرتبط، امکان دریافت ویزای تحصیلی این کشور را خواهند داشت.

البته در بعضی مقاطع و رشته های تحصیلی استثنائاتی وجود داشته و افرادی با سن بیشتر از 30 سال نیز مجاز به دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا خواهند بود، شما می توانید برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای شرکت در طرح تحصیلی کانادا از ابزار ارزیابی تحصیلی هوشمند بهره ببرید.

اما برای طرح Express Entry، سن یکی از فاکتورهای امتیاز CRS است. سن برای یک متقاضی مجرد تا 110 امتیاز و برای یک متقاضی متاهل تا 100 امتیاز ارزش دارد. بیشترین امتیاز کسب شده به وسیله سن برای طرح Express Entry مربوط به متقاضیان 20 تا 29 ساله است.

متقاضیانی که دارای سنی بیشتر از 45 سال باشند امتیازی بخاطر فاکتور سن دریافت نمی کنند، اما با این حال ممکن است در فاکتورهای دیگر رتبه بندی CRS دولت کانادا قوی ظاهر شده و برای طرح مهاجرت Express Entry واجد شرایط باشند.

  • تفاوت ویزای سینگل و مولتی کانادا در چیست و موضوع سابقه سفر تا چه اندازه در پیروزیت دریافت ویزای کانادا تاثیرگذار است؟

بنابر تجربه کارشناسان امور مهاجرت به کانادا گروه شرکت های خبرنگاران، در حال حاضر عموم ویزاهای کانادا به صورت مالتیپل و یا همان مولتی (چندبار ورود) برای متقاضیان ایرانی صادر می گردد و جز در موارد خاص، برای متقاضیان ویزای سینگل (یکبار ورود) صادر نمی گردد.

این بدین معنی است که فرد با داشتن ویزای مولتی کانادا می تواند در هر بار سفر به مدت حداکثر 6ماه در کشور کانادا اقامت داشته باشند. ویزای مولتی کانادا دارای اعتباری 5ساله برای ایرانیان است، از این رو دارنده ویزای کانادا می تواند به صورت نامحدود طی 5سال اعتبار ویزای کانادا و یا اتمام اعتبار پاسپورت خود، به کشور کانادا وارد و از آن خارج گردد.

اعتبار واقعی ویزای مولتی کانادا ده ساله است، اما چون پاسپورت ایرانی دارای اعتباری 5ساله است، اعتبار ویزای کانادا نیز برای ایرانیان 5ساله محسوب می گردد؛ اما چنان چه فردی دارای تابعیت کشور دیگری نظیر ترکیه باشد و پاسپورت آن کشور را داشته باشد، می تواند در صورت اخذ ویزای کانادا از اعتبار 10ساله آن بهره مند گردد.

Travel History یا همان سابقه سفر از آن دسته از مواردی است که می تواند در تصمیم گیری آفیسر پفراینده درخواست ویزای کانادا مبنی بر موافقت با درخواست و ریجکت نکردن آن تاثیرگذار باشد.

بدین ترتیب چنان چه پیش از اقدام برای دریافت هر یک از انواع ویزای کانادا نظیر تحصیلی و توریستی از سابقه سفر و ویزای کشورهای معتبر حوزه شینگن ، ویزای انگلیس، ویزای استرالیا و ویزای ژاپن در پاسپورت خود برخوردار باشید، به طور غیرمستقیم این موضوع را به آفیسر سفارت نشان می دهید که متقاضی قابل اطمینانی بوده و قصد اقامت غیرقانونی و بیش از جد مجاز در خاک کانادا را ندارید. بدین ترتیب با داشتن سابقه سفر قوی شانس پیروزیت ویزا شدن درخواست خود را افزایش خواهید داد.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 760

به "فرایند مهاجرت به کانادا - سوالات متداول دریافت ویزای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند مهاجرت به کانادا - سوالات متداول دریافت ویزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید