فرایند کرونا در کرمان افزایشی است، همه تصمیمات به سمت محدودیت های بیشتر است

به گزارش تاورنا، استاندار کرمان در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با اشاره به شیوع و افزایش موارد بیماری طی هفته های اخیر در استان های سیستان و بلوچستان و جنوب و شرق استان کرمان گفت: موج ویروس هندی وارد سیستان و بلوچستان شده و تمام ظرفیت بیمارستان های آنها تکمیل شده و تقریبا شرایط شرق و جنوب استان کرمان هم به همین صورت بوده و بسیار نگران کننده است.

فرایند کرونا در کرمان افزایشی است، همه تصمیمات به سمت محدودیت های بیشتر است

به گزارش خبرنگاران کرمان؛علی زینی وند بیان داشت: گزارش ها از تجمع و حضور جمعیت در پارک ها و مراکز عمومی است و باید به منظور کنترل بیماری تا جای ممکن نسبت به مسدود کردن پارک ها و مراکز اقدام گردد و در غیر این صورت، خدمات آنها قطع گردد.

استاندار کرمان با بیان اینکه شرایط بسیار نگران نماینده است،گفت: هیچ خودروی غیربومی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نمی تواند به شهرهای استان ورود نمایند و در صورت تخلف، خودروها با اقدام نیروی انتظامی توقیف می شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عروسی در تالارها در شرایط کنونی ممنوع است از مردم خواست تا برگزاری مراسم عروسی در تالارها را گزارش دهندواضافه نمود:فرمانداران رامامور نموده ایم که نسبت به تعطیلی مراسم اقدام نمایند،نمی توانیم برای هر خانه ای یک مامور بگذاریم،اما از مردم خواهش می کنیم که از تجمعات خانوادگی خودداری نمایند.

استاندار کرمان گفت:برگزار نمایندگان مراسم عمومی ختم و عروسی به دستگاه قضائی معرفی می شوندوراهی غیر از این نداریم.

وی با اشاره به اینکه دو هفته آینده را اگر با محدودیت های شدید پیش ببریم، شرایط بهتر خواهد شد اضافه نمود:می دانیم مردم خسته شدند و می گویند این حرف ها تکراری است، اما کرونا همچنان باقی است و غیر از این راهی نداریم.

زینی وند تاکید نمود:محدودیت ها را با شدت بیشتر و فراتر از طرح های ملی در دو تا سه هفته آینده اعمال می کنیم تا با بهتر شدن شرایط به مرور محدودیت ها را کاهش دهیم.

وی اضافه نمود:در دستگاه های دولتی کاملا بحث دورکاری باید رعایت گردد و به فرمانداران اعلام نموده ایم که اگر اداره ای، دستگاه و یا شرکتی مشمول طرح هوشمند محدودیت ها نمی گردد، اما محل کانون و تجمع است را تعطیل نمایند.

وی ادامه داد:متاسفانه موارد بستری استان کرمان به بیش از هزار نفر رسیده است و اخبار حاکی از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی است و خواهش ما از مردم این است که یاری نمایند.

علی زینی وند گفت: آرامستان ها هم با محدودیت و ممنوعیت عبور و مرور همراه خواهند بود ودر این راستا ازدستگاه قضائی هم درخواست نموده ایم که بااشد مجازات با برگزارنمایندگان مراسم تجمعی برخورد نمایند.

وی گفت: پیش بینی دانشگاه علوم پزشکی این است که فرایند بیماری در استان طی دو تا سه هفته آینده ادامه داشته و فرایند افزایشی پیدا کند، پس باید کنترل ها به صورت جدی صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت: گرفتاری و مضایقه مردم را می دانیم، اما بین جان و چند روز زندگی و معیشت مردم، ناگزیر هستیم که سلامت و جان مردم را در نظر بگیریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1716

به "فرایند کرونا در کرمان افزایشی است، همه تصمیمات به سمت محدودیت های بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کرونا در کرمان افزایشی است، همه تصمیمات به سمت محدودیت های بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید