سامانه بارشی از اول اسفند وارد کشور می گردد، چه استان هایی منتظر باران باشند

به گزارش تاورنا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه اول اسفند با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به تدریج بارش در نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، شمال فارس و غرب اصفهان شروع می گردد.

سامانه بارشی از اول اسفند وارد کشور می گردد، چه استان هایی منتظر باران باشند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صادق ضیائیان درباره آخرین شرایط جوی کشور در روز های آینده و امروز گفت: امروز ابرناکی و بارش پراکنده در بعضی نقاط مازندران، گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، کرج، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی داریم.

وی ادامه داد: روز آینده علاوه بر منطقه ها مذکور، در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد و بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز های آدینه و شنبه پیش ِ رو در بخش هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و ارتفاعات البرز وزش باد و بارش خفیف داریم.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه فقط در دامنه جنوبی البرز وزش باد خواهیم داشت، گفت: روز یکشنبه اول اسفند با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به تدریج بارش در نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، شمال فارس و غرب اصفهان شروع می گردد و شدت بارش ها در چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان، شرق کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود، ضمن آنکه بارش در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر به صورت برف است.

وی گفت: روز دوشنبه 2 اسفند گستره بارش ها، مرکز، شرق و شمال شرق کشور بعلاوه سواحل شمالی را دربر می گیرد و به تدریج بارش در شمال غرب و غرب کشور کاهش می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز های آدینه و شنبه پیش رو در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا ابری با احتمال بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 11 و 2 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده در 17 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2003

به "سامانه بارشی از اول اسفند وارد کشور می گردد، چه استان هایی منتظر باران باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی از اول اسفند وارد کشور می گردد، چه استان هایی منتظر باران باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید