ضررهای نجومی به باشگاه استقلال ، ترس بزرگ تاج و فدراسیون فوتبال از تعلیق

به گزارش تاورنا، باپرداخت نشدن مطالبات استراماچونی و خاتمه مهلت کنفدراسیون آسیا، استقلالی ها منتظر اعلام رسمی حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند که این اتفاق ضررهای هنگفتی به این باشگاه خواهد زد.

ضررهای نجومی به باشگاه استقلال ، ترس بزرگ تاج و فدراسیون فوتبال از تعلیق

به گزرش خبرنگاران در حالی که مسئولان داخلی بارها در رابطه با خطر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به علت پرداخت نکردن بدهی های این باشگاه هشدار داده بودند، مهلت پرداخت این بدهی ها و سپس صدور مجوز حرفه ای بامداد شنبه به انتها رسید.

باشگاه های ایرانی تا 10 فرودین (30 مارس) فرصت داشتند تا مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24 - 2023 بارگذاری نمایند. در این میان باشگاه استقلال مسائل فراوانی داشت و در نهایت پیروز نشد تا انتها این فرصت بدهی های خود را پرداخت کند.

باشگاه استقلال با بدهی های قطعی نظیر مطالبات آندره آ استراماچونی و پادوانی روبرو بود. حتی اگر یک روز بعد از 10 فرودین، این دو بدهی پرداخت گردد هم عملا تاثیری در صدور مجوز حرفه ای این باشگاه نخواهد داشت و استقلالی ها نمی توانند برای حضور در مسابقات آسیایی مجوز حرفه ای بگیرند.

همه باشگاه ها بدهی هایشان را پرداخت کردند جز استقلال!

استقلال در تاریخ اعلام شده بدهی استراماچونی را پرداخت نکرد و این در حالی است که باشگاه های دیگر بدهی های خود را پرداخت کردند. حالا کمیته صدور مجوز حرفه ای پرونده های باشگاه ها را آنالیز می نماید و مجوز حرفه ای باشگاه استقلال تایید نخواهد شد.

از طرف دیگر یکی از مدارک مهم برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها، معین بودن دفاتر عایدیها و هزینه نمودهاست که باید به تایید یک حسابرس مستقل رسیده باشد. باشگاه استقلال در این زمینه هم مسائل فراوانی دارد و معین نیست که در سال گذشته عایدی حدود 500 میلیاردی این باشگاه از چه منبعی به دست آمده و در کجا هزینه شده است.

تاج: به هیچ عنوان سندسازی نمی کنیم

پیش از این مهدی تاج در رابطه با این مساله عنوان نموده بود فدراسیون به هیچ عنوان در زمینه سندسازی و اهمال برای تیمی که صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد اقدامی نخواهد نمود. اگر در دوره گذشته باشگاه ها با خطر محرومیت روبرو بودند از این پس در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این زمینه، به غیر از باشگاه ها، فدراسیون فوتبال نیز به مدت سه سال تعلیق خواهد شد.

هر باشگاهی بر اساس استانداردهای پنج گانه صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را نداشته باشد، طبق قانون نباید مجوزی برای آن صادر گردد. در صورت تعلیق فدراسیون فوتبال دیگر هیچگونه فعالیت بین المللی نخواهد داشت که این امر مسائل بسیاری را در پی خواهد داشت. بر همین اساس هر تیمی شرایط دریافت مجوز را نداشته باشد، تیم دیگری که دارای آن شرایط باشد جایگزین خواهد شد.

بعلاوه مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال در این رابطه اظهار نموده بود: کمیته صدور مجوز حرفه ای دهم خرداد 1402 نتیجه آنالیز های خود را اعلام خواهد نمود. باشگاه هایی که نتوانند مجوز حرفه ای را دریافت نمایند، نمی توانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

استقلال در انتظار ضررهای هنگفت!

حالا به نظر می رسد مساله حذف استقلال قطعی شده و دهم خرداد رسما اعلام خواهد شد؛ اتفاقی که ضررهای هنگفتی به باشگاه استقلال خواهد زد. طرفداران و اعضای تیم استقلال نیز از این مساله بسیار ناراحت و عصبانی هستند. طرفداران در طول بازی روز گذشته این تیم مقابل ذوب آهن علیه فتح الله زاده شعار دادند و بازیکنان تیم نسبت به مسائل پیش آمده به شدت گلایه کردند.

در شرایط فعلی اسامی زیادی به عنوان مقصر این اتفاق تلخ مطرح می گردد و هنوز کسی در این رابطه جوابگو نیست. حذف از رقابت هایی آسیایی از نظر مالی، جذب اسپانسر و وجهه بین المللی بدترین اتفاق برای آبی پوشان مرکز خواهد بود و باید دید مسائل زیاد و عجیب باشگاه استقلال چه زمانی به انتها می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1402 بروزرسانی: 12 فروردین 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2223

به "ضررهای نجومی به باشگاه استقلال ، ترس بزرگ تاج و فدراسیون فوتبال از تعلیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضررهای نجومی به باشگاه استقلال ، ترس بزرگ تاج و فدراسیون فوتبال از تعلیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید