طرح جنگل کاری صنعتی در حریم داخلی چغازنبیل و هفت تپه واقع شده است

به گزارش تاورنا، علیرضا رازقی در واکنش به اجرای طرح 600 هکتاری جنگل کاری صنعتی که از چند ماه پیش در حریم چغازنبیل و هفت تپه شروع شده است، به خبرنگاران گفت: یک نقشه حریم داخلی برای هفت تپه وجود دارد که براساس ضوابطی است و این ضوابط تا الان مبنای کار بوده است اما به یک مطالعه و کار بیشتری نیاز دارد بنابراین این ضوابط در دست بازنگری است. به همین دلیل اکنون یک گروه کارشناسی روی آن درحال کار است تا بتوانند این محدوده را قطعی کنند. ولی قطعی شدن آن به کار باستان شناسی نیاز دارد. با این حال نمیتوان به قطعیت گفت که طرح 600 هکتاری در حریم مصوب واقع شده است چون هنوز ابلاغ نشده است ولی میتوان گفت در حریم داخلی که قبلا معین شده قرار می گیرد.

طرح جنگل کاری صنعتی در حریم داخلی چغازنبیل و هفت تپه واقع شده است

وی ادامه داد: اکنون تیمی از اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان ناظر بر پروژه هستند تا بر فرایند اجرای عملیات نظارت کرده و اگر به آثاری برخورد کردند، اطلاع بدهند. بهتر بود که پروژه 600 هکتاری جنگل کاری صنعتی زمانی شروع می شد که کار مطالعات باستان شناسی آن محدوده تمام شده بود.

اکنون یکی از شرکت های خصوصی در استان خوزستان اقدام به تسطیح تپه های ماهوری در حریم چغازنبیل و هفت تپه کرده است تا در یک محوطه 600 هکتاری درخت کاشته و از چوب آن استفاده صنعتی کند. مجوز این طرح را اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان مدتها پیش داده بود اما اکنون کارشناسان میراث فرهنگی با آن مخالفت کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 822

به "طرح جنگل کاری صنعتی در حریم داخلی چغازنبیل و هفت تپه واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جنگل کاری صنعتی در حریم داخلی چغازنبیل و هفت تپه واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید