عزم پایدار ایران و ازبکستان برای افزایش مبادلات مالی دو کشور

به گزارش تاورنا، معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت ازبکستان در جمع خبرنگاران تاکید نمود: عزم استوار برای افزایش مبادلات ایران و ازبکستان میان مسئولین دو کشور وجود دارد.

عزم پایدار ایران و ازبکستان برای افزایش مبادلات مالی دو کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عمر زاق اف پس از امضای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، اضافه نمود: ملاقات با رئیس جمهور ایران در ابتدای سفر به هیئت ازبکستانی انگیزه داده و احساس مسئولیت ما را بیشتر نموده است.

عزم جدی ازبکستان برای ارتقاء مراودات مالی، تجاری و بازرگانی با ایران

وی با بیان اینکه ازبکستان برای ارتقاء مراودات مالی، تجاری و بازرگانی با ایران عزم جدی دارد، اعلام کرد: کار گروهی باید تشکیل گردد تا موضوعات مرتبط با تفاهم نامه مشترک را در یک برنامه زمانبندی شده جلو ببرد.

دستیابی به حجم مراودات تجاری یک میلیارد دلاری میان دو کشور قابل تحقق است

معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت ازبکستان بعلاوه اعلام کرد: با ظرفیت هایی که میان دو کشور وجود دارد ارتقای حجم مراودات تجاری دو کشور تا دو سال آینده به یک میلیارد دلار قابل تحقق می باشد.

عمر زاق اف، در ادامه سخنان خود گفت: در خصوص بسیاری از مسایل به توافقات خوبی در این اجلاس دست یافتیم.

وی در این خصوص شرح داد: در خصوص افزایش روابط تجاری، همکاری های حمل و نقل و ترانزیت، توسعه سرمایه گذاری های متقابل و توسعه روابط فرهنگی و انسانی به توافقاتی خوبی رسیدیم.

لازم به ذکر است که در روز اول چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت کشورمان و عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی، یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک دو کشور (پروتکل اجلاس چهاردهم) و دو سند همکاری دیگر به امضای طرفین رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2088

به "عزم پایدار ایران و ازبکستان برای افزایش مبادلات مالی دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم پایدار ایران و ازبکستان برای افزایش مبادلات مالی دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید