فرار سه نماینده ونزوئلا به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس

به گزارش تاورنا، گروه جهان، در پی بازداشت ادگار زامبرانو، معاون خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلایی، 3 نفر از 10 نماینده ونزوئلایی که در روزهای گذشته به توطئه، شورش و خیانت متهم شده بودند، در سفارتخانه های خارجی در ونزوئلا اقامت کردند.

فرار سه نماینده ونزوئلا به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس

به گزارش سایت شبکه خبری بی بی سی، این مصونیت قضایی این سه نماینده مجلس ونزوئلا هفته گذشته از سوی دیوان عالی این کشور به اتهام توطئه، شورش و خیانت لغو شده بود. از این سه نفر امریکو دی گرازیا و ماریلا ماگالانس، به سفارت ایتالیا رفتند و ریچارد بلانکو نیز به سفارت آرژانتین رفته است. وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای ورود گرازیا و ماگالانس به سفارتش را تأیید و گفت این سفارتخانه مطابق کنوانسیون های دیپلماتیک عمل خواهد کرد. بلانکو نیز در گفت وگویی با روزنامه ال ناسیونال مادورو را متهم کرد که موجی از آزار و اذیت را علیه مخالفان خود به راه انداخته است.

فرار این سه نماینده مجلس ونزوئلا به سفارتخانه های خارجی یک روز پس از آنکه ادگار زامبرانو، معاون خوان گوایدو بازداشت شد، صورت گرفت. به گزارش سایت خبری - تحلیلی وکس، زامبرانو چهارشنبه به وقت ونزوئلا (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) بعد از ترک دفتر حزب سیاسی اش در کاراکاس، هنگامی که در خودروی شخصی خود نشسته بود، توسط مأموران که برای دستگیری او وارد عمل شده بودند، احاطه شد. این مأموران که حکم بازداشت زامبرانو را در دست داشتند، وقتی متوجه شدند وی حاضر به ترک خودروی خود نیست، با یک جرثقیل خودروی او را برداشته و وی و خودرویش را به اداره پلیس امنیتی منتقل کردند.

این در حالی است که وقایع ونزوئلا رو به خشونت گذارده و در این راه گوایدو آشکارا اعلام داشته است که آماده پذیرش مداخله نظامی خارجی برای سرنگونی مادورو از قدرت است. او که با روزنامه ایتالیایی لا استامپا سخن می گفت، تأکید کرد: تاکنون چنین پیشنهادی را دریافت نکردم. اما اگر دریافت کنم، احتمالاً آن را قبول خواهم کرد. دولت مادورو هم در این میان با توجه به تهدیدهایی که هر روز از طرف امریکا درباره مداخله نظامی مطرح می شود، روز پنجشنبه گفت، در فکر حذف دلار از اقتصاد خود است. به گزارش اسپوتنیک، مادورو در سخنانی تلویزیونی گفت: در حال خلاصی از اخاذی های دلار در مکانیسم مالی خودمان هستیم. ما می توانیم بدون دلار هم به حیات خود ادامه دهیم.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 200

به "فرار سه نماینده ونزوئلا به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار سه نماینده ونزوئلا به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید