قاچاق های عجیب و غریبی که از دیدن آنها شگفت زده می شوید

به گزارش تاورنا، قاچاق مواد مخدر یا سلاح موضوعی است که در جهانی امروز دیگر تازگی ندارد. تا زمانیکه محدودیت های تجاری وجود دارد، قاچاقچیان نیز به فعالیت خود مشغول هستند و سلاح، مواد مخدر و ارز از مواردی هستند که حلقه های قاچاق در سراسر جهان را تشکیل می دهند.

قاچاق های عجیب و غریبی که از دیدن آنها شگفت زده می شوید

در این میانه بعضی افراد برای قاچاق رو به اشیا غیر معمول آورده اند. عجیب و غریب ترین ماجرا های دنیای قاچاقچیان را در ادامه با هم مرور می کنیم.

1- 150 تن فسیل صدف

در آوریل 2021، گارد ساحلی فیلیپین چهار نفر را سعی داشتند 150 تن فسیل را قاچاق نمایند، بازداشت کرد. مقامات محلی ارزش این محموله را حدود 25 میلیون دلار تخمین زدند.

به گفته گارد ساحلی این بزرگترین فسیل صدفی کشف شده در منطقه بوده است. اما آیا این بدان معناست که این اتفاق به طور منظم رخ می دهد؟ ظاهرا همینطور است. قاچاقچیان منطقه فسیل های صدفی را در بازار سیاه به کلکسیون دارانی می فروشند که بیشتر از هر چیزی به گردآوری و به داشتن فسیل اهمیت می دهند.

2) 200 پوند کالباس

در فوریه 2021 گمرک و مرزبانی آمریکا یک شهروند 49 ساله را در آلبوکرک بازداشت کرد. وی قصد داشت به طور غیرقانونی تقریباً 200 پوند کالباس را از مکزیک وارد آمریکا کند. این فرد، محموله کالباس را در صندوق عقب خودروی خود، در فضایی ویژه تایر زاپاس، جاسازی نموده بود.

واردات غیر مجاز کالباس به آمریکا ممنوع است، زیرا این محصول به دلیل آنکه از گوشت خوک درست می گردد، می تواند بیماری های حیوانات خارجی را به آمریکا وارد کند. در نهایت این مرد 500 دلار جریمه شد و کالباس ها معدوم شدند.

2- تابوت مصری 3000 ساله

در سال 2008، افسران گمرک در فرودگاه بین المللی میامی غافلگیر شدند. در محموله ای که تازه از اسپانیا به آنجا رسیده بود، آن ها یک تابوت متعلق به دوران مصر باستان را کشف کردند.

با توجه به قاچاق بودن این تابوت فراعنه مصری، ماموران فرودگاه اقدام به توقیف آن محموله کردند. در تحقیقات بعدی معین شد که این تابوت در اصل در سال 1884 از مصر به سرقت رفته است. تابوت مذکور احتمالاً متعلق به اشراف زاده ای به نام ایمسی بود که در زمان حکومت فرعون ایمز در حدود 1000 سال قبل از میلاد زندگی می کرد. در سال 2010 آمریکا این اثرباستانی را به مصر بازگرداند.

4) سر خوک آبی

در سال 2004 عوامل امنیتی فرودگاه ماساچوست سر خوک آبی را در چمدان یک مرد کشف کردند. این قاچاقچی که خود را به عنوان استاد زیست شناسی معرفی کرد، مدعی شد سر خوک آبی را در ساحل پیدا نموده است. وی تصمیم می گیرد که آن را برای اهداف آموزشی با خود بردارد.

بنا به قوانین آمریکا، از بین بردن اعضای بدن پستانداران نقض حیات وحش فدرال است. استاد زیست شناسی اجازه سوار شدن به هواپیمای خود را داشت، اما سر خوک آبی در گمرک به جا ماند.

5) جمجمه انسان

قاچاق های عجیب و غریب تنها محدود به سر حیوانات نمی گردد و عجیبتر از آن قاچاق جمجمه انسان است. داستان های زیادی از این دست وجود دارد. ظاهراً بعضی مردم دوست دارند جمجمه ها را برداشته و برای تزئین به خانه ببرند.

در یک مورد، ماموران فرودگاه در سال 2006 از چمدان یک زن که از هائیتی به میامی می رفت، جمجمه انسان کشف کرد. جمجمه مذکور هنوز مو، دندان، پوست و خیلی اعضای دیگر را داشت. بنا به گفته محققان، این جمجمه احتمالاً متعلق به مردی سیاه پوستی بوده که از زمان مرگ یک سال می گذشت. این زن به پلیس گفت جمجمه را خریداری نموده است تا با آن تمرین جادوگری کند.

6- مغز گاو

افسران فرودگاه قاهره در سال 2012 کشفی عجیبی را از وسایل چند مسافر بدست آوردند. آن ها 420 پوند مغز گاوی منجمد را از چمدان های سه مسافر سودانی مصادره کردند. البته این اولین بار نبود که چنین اتفاق می افتاد. یک مقام رسمی فرودگاه قاهره گفتند این چهارمین طرح قاچاق مغز گاو بود که طی یک هفته گذشته در این فرودگاه خنثی می شد.

مغز گاو یکی از غذا های لذیذ و محبوب در مصر است که با سس تند و نان مخصوص سرو می گردد و به دلیل کمبود آن، قیمت بالایی در این کشور دارد. با این حال در سودان مغز گاو فراوان است و به قیمت ده دلار فروخته می گردد.

آیا عجیب است بعضی که به دنبال سود آنی هستند سعی در قاچاق مغز گاو داشته باشند؟ پاسخ این سوال را به شما می سپاریم.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1652

به "قاچاق های عجیب و غریبی که از دیدن آنها شگفت زده می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاق های عجیب و غریبی که از دیدن آنها شگفت زده می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید