ماسک خودرو 99.8 درصد ویروس ها را از بین می برد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت خودروسازی هوندا اظهار داشت فیلتر هوای جدیدی ابداع نموده که نه تنها از ورود ویروس ها به خودرو جلوگیری می نماید، بلکه پاتوژن های وارد شده را نیز نابود می نماید.

ماسک خودرو 99.8 درصد ویروس ها را از بین می برد

عملکرد این فیلتر جدید که Kurumaku یا ماسک خودرو نام دارد مانند ماسک های طبی برای انسان است. ماسک مذکور اکنون برای میکرو خودروی N-Box Kei شرکت هوندا ژاپن موجود است و روی فیلتر عادی وسیله نقلیه قرار می گیرد. این فیلتر قطرات میکروسکوپی ویروس را نابود می نماید.

در این فناوری جدید از سیستم تبدیل فسفات روی استفاده شده است. خودروسازان همین مواد را برای اجتناب از زنگ زدگی به کار می برند. هوندا ادعا می نماید ماسک مذکور به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

خودروساز ژاپنی بدون اشاره مستقیم به ویروس کرونا اشاره می نماید ماسک خودرو می تواند 99.8 درصد از قطرات ویروس را 15 دقیقه پس از روشن کردن سیستم تهویه خودرو از بین ببرد. 99.9 درصد ویروس ها نیز 24 ساعت بعد از روشن شدن سیستم از بین می فرایند.

طبق اطلاعات موجود این فیلتر در خودروی N-Box Kei به کار برده شد و توانست 99.8 درصد از مولکول های هوابرد ای -کولای را در 15 دقیقه و 99.9 درصد آنها را در 24 ساعت نابود کند.

هرچند این فیلتر نمی تواند ویروس های موجود روی سطوح سخت مانند دسته در و کلیدهای خودروها را از بین ببرد.

عمر هر فیلتر مذکور حدود یک سال یا معادل 9300 مایل تردد با خودرو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1425

به "ماسک خودرو 99.8 درصد ویروس ها را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک خودرو 99.8 درصد ویروس ها را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید