محمودیان در گفت و گوی زنده با بخش خبری ساعت 20 شبکه چهار: صنایع دستی؛ گنج پنهان در استان های مختلف کشور است

به گزارش تاورنا، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: ایران با ثبت 8 شهر و دو روستا در صندلی اول دنیا در ثبت شهرهای دنیای ایستاده است و چین و شیلی در رتبه های دوم و سوم هستند.

محمودیان در گفت و گوی زنده با بخش خبری ساعت 20 شبکه چهار: صنایع دستی؛ گنج پنهان در استان های مختلف کشور است

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، با حضور در بخش خبری ساعت 20 شبکه چهار سیما با بیان این مطلب گفت: صدر نشینی ایران در ثبت شهرها و روستاهای جهانی نشان دهنده ظرفیت های پنهان کشور است و نشان می دهد که صنایع دستی گنج پنهان استان های مختلف کشور به حساب می آید که نیازمند توجه بیشتری است.

او اضافه کرد: شهرها وقتی از سوی شورای جهانی صنایع دستی در لیست شهرهای جهانی قرار می گیرند اولین قدم برای شناسایی و معرفی آن ها است و صنایع دستی به عنوان یک موضوع مهم در حوزه اقتصاد و نیز مسائل فرهنگی و اجتماعی می تواند در معرفی هرچه بهتر آن شهر به مردم جهان یاری کند.

محمودیان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی ها برای دستیابی به صادرات 2 میلیارد دلاری صادرات صنایع دستی گفت: در حال برنامه ریزی برای دستیابی به صادرات سالانه دو میلیارد دلار صنایع دستی هستیم. سال گذشته 281 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که البته بدون احتساب صادرات چمدانی است و باید این نکته را در نظر بگیریم که عمده صادرات کشور چمدانی است و این درحالی است که این رقم غیر از صادرات چمدانی است.

او اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم صندلی صنایع دستی را در شأن کشورمان ارتقا دهیم و بتوانیم به رقم صادرات سالانه 2 میلیارد دلار صنایع دستی در سال دست یابیم.

او درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: از تیرماه سال جاری در تفاهم نامه ای با صندوق توسعه روستایی و عشایری سعی کردیم موضوع بیمه هنرمندان روستایی را برطرف کنیم و با همت و پیگیری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال بیمه هنرمندان شهری نیز هستیم و در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم بود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه صحبت های خود با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: به دنبال این هستیم که با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی بتوانیم صندلی صنایع دستی را ارتقا دهیم، ما به دنبال این هستیم در سال حمایت از کالای ایرانی بتوانیم تعصب و غیرت همه ایرانیان را نسبت به صنایع دستی ایرانی داشته باشیم که در همین ارتباط با دستگاه های مختلف جلساتی را برگزار نموده ایم.

محمودیان در ادامه به بودجه صنایع دستی نیز اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه سال جاری در بودجه سازمان میراث فرهنگی شاهد رشد قابل توجهی بودیم که شامل حال صنایع دستی نیز می گردد، البته انتظار ما با توجه به فعالیت دو میلیون نفر در این حوزه بیشتر است و اگر قرار است بازارهای جهانی را به دست آوریم به حمایت های بیشتری نیاز داریم.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 125

به "محمودیان در گفت و گوی زنده با بخش خبری ساعت 20 شبکه چهار: صنایع دستی؛ گنج پنهان در استان های مختلف کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمودیان در گفت و گوی زنده با بخش خبری ساعت 20 شبکه چهار: صنایع دستی؛ گنج پنهان در استان های مختلف کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید