مذاکره لاریجانی با هیئت پارلمانی سنگاپور درباره مسائل مهم منطقه ای

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از اینکه هیئت سطح بالایی از کشور سنگاپور برای توسعه روابط سیاسی، پارلمانی و مالی به ایران سفر نموده اند خرسند هستیم.

مذاکره لاریجانی با هیئت پارلمانی سنگاپور درباره مسائل مهم منطقه ای

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مجلسی خبرنگاران ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و گفت وگو با حلیمه یعقوب همتای سنگاپوری اش در جمع خبرنگاران حاضر شدند و این دیدار را تشریح کردند.

علی لاریجانی گفت: با کشور سنگاپور روابط مجلسی خوبی داریم و همچنین در زمینه روابط تجاری نیز در گذشته روابط خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسه هم راجع به همکاری های مجلسی و همچنین همکاری های مالی صحبت شد و رایزنی هایی نیز درباره مسائل مهم سیاسی، سیاست منطقه ای و بین المللی نیز انجام گرفت.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: ما از اینکه هیئت کشور سنگاپور در سطح بالایی جهت توسعه روابط سیاسی، مجلسی و مالی به ایران سفر نموده اند، مسروریم و اطمینان داریم که حضور ایشان بر گسترش همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور یاری خواهد نمود.

لاریجانی توضیح داد: در این جلسه مشترک در زمینه مسائل مهم مانند موضوع هسته ای ایران و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد همچون تروریسم و افراطی گری صحبت شد.

وی گفت: برنامه نسبت متمرکزی از دیدارها برای ایشان تدارک دیده شده و امید دارم سفر ایشان باعث گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف گردد.

رئیس مجلس در سرانجام گفت: مجددا از ایشان و همکارانشان برای اینکه به ایران سفر نموده اند تشکر می کنیم.

در ادامه این نشست خبری حلیمه یعقوب رئیس مجلس نمایندگان کشور سنگاپور با بیان اینکه از دعوت و استقبال گرم دکتر لاریجانی ازجانب مجلس و مردم سنگاپور تشکر می کنم، گفت: هرچند این سفر بنده سومین سفر به ایران است اما نخستین بار است که به عنوان رئیس مجلس به ایران سفر می کنم.

وی ادامه داد: خیلی مسرور می شوم که ببینم در طول این مدت چه تغییراتی به وجود آمده و در چه زمینه هایی می توانیم همکاری کنیم.

حلیمه یعقوب با اشاره به روابط خوب 40 ساله ایران و سنگاپور گفت: در خلال این مدت تبادل هیئت هایی در سطح رهبران دو کشور صورت گرفته و در آخرین مورد نیز در ماه فوریه امسال وزیر خارجه ما به دعوت همتای ایرانی اش به ایران آمد.

وی توضیح داد: جناب آقای لاریجانی سال 2011 از سنگاپور دیدار داشتند امامسرور می شویم که دوباره به سنگاپور سفر نمایند.

حلیمه یعقوب ادادمه داد: همانطور که آقای لاریجانی گفت در مسائل مختلف گفتگو داشتیم و مردم ما علاقه مند هستند تا از تمدن مردم شما بیاموزند.

وی در سرانجام گفت: یک بار دیگر از آقای لاریجانی تشکر می کنم و امیدوارم روابط خوبی که بین دو کشور در حال حاضر وجود دارد گسترش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 332

به "مذاکره لاریجانی با هیئت پارلمانی سنگاپور درباره مسائل مهم منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره لاریجانی با هیئت پارلمانی سنگاپور درباره مسائل مهم منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید