ناتو در درگیری احتمالی بین روسیه و اوکراین مداخله نمی کند

به گزارش تاورنا، فرمانده سابق نیروهای مسلح آمریکا در اروپا گفت: بعید است در صورت بروز هر نوع درگیری نظامی بین اوکراین و روسیه، ناتو دخالت مستقیمی داشته باشد، هرچند آشکارا از کی یف حمایت سیاسی خواهد نمود.

ناتو در درگیری احتمالی بین روسیه و اوکراین مداخله نمی کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ژنرال بن هاجز فرمانده پیشین نیروهای مسلح آمریکا در اروپا اعلام نمود که در صورت بروز یک درگیری نظامی بین اوکراین و روسیه، ناتو در این مسئله مداخله نخواهد کرد، ولی آشکارا از کی یف حمایت می کند.

این مقام نظامی گفت: من چنین انتظاری ندارم که ناتو در درگیری نظامی احتمالی بین کی یف و مسکو دخالت کند ، چرا که اوکراین عضو ناتو نیست. با این حال، قابل پیش بینی است که چندین کشور در این صورت بسیار نگران خواهند شد.

به عقیده هاجز، بسیاری از کشورهای عضو اتحاد ناتو، به عنوان مثال آلمان و ترکیه، تمایلی برای اعمال فشار بر مسکو ندارند، بنابراین در صورت بروز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، مداخله فیزیکی ناتو را نمی توان انتظار داشت، هرچند از لحاظ سیاسی ای کی یف حمایت خواهد شد.

لازم به یادآوری است که یکشنبه گذشته، آلکسی نیژپاپا فرمانده نیروی دریایی اوکراین مدعی شد، که روسیه درصدد حمله به منطقه ای در جنوب اوکراین است و ناوگان دریایی این کشور خود را برای یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه آماده نموده است. وی همچنین از قصد کی یف برای استقرار سامانه های موشکی جدید نپتون در دریای سیاه اطلاع داد.

این در حالی است که سرگئی نایف فرمانده کل نیروهای متحد مسلح اوکراین، چنین ارزیابی را مورد تردید قرار داده و گفت که در این کشور در حال حاضر تهدید حمله از جانب روسیه را نمی بینند و تأکید کرد که هیچ جنگی با طرف روسی برنامه ریزی نشده است.

در این رابطه دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم اعلام نمود که بعضی اظهارات درباره امکان حمله روسیه به اوکراین، برای دسترسی به آب برای شبه جزیره کریمه، احمقانه و دور از واقعیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1110

به "ناتو در درگیری احتمالی بین روسیه و اوکراین مداخله نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو در درگیری احتمالی بین روسیه و اوکراین مداخله نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید