وام ازدواج 100 میلیونی برای زوج های کمتر از 25 سال

به گزارش تاورنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای وام 70 میلیونی ازدواج برای سال آینده و وام 100 میلیون تومانی برای زوج های کمتر از 25 سال را معین کردند.

وام ازدواج 100 میلیونی برای زوج های کمتر از 25 سال

به گزارش ایسنا، کنندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه 1400 در بخش هزینه ای بند الف تبصره (16) با اجزای الحاقی آن را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد ازدواج آن ها بعد از مورخ 1/ 1/ 1397 می باشد و تا به امروز وام ازدواج دریافت نکرده اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1400 پانصد میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است. شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

ردیف 1-به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به کلیه زوج هایی که تاریخ عقد ازدواج آن ها بعد از تاریخ 1/ 1/ 1397 است و تا به امروز تسهیلات ازدواج دریافت نکرده اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1400 هفتصد میلیون ریال و با دوره بازپرداخت 10 ساله است.

جزء الحاقی1-به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد ریال افزایش دهد.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط می باشد. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح می باشد. همچنین تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

جزء الحاقی 2-مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تامین جهیزیه زوج هایی که متقاضی دریافت کالا های ایرانی در سقف دویست میلیون ریال تا پانصد میلیون ریال هستند به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام اختصاص می یابد. استفاده کنندگان از این اعتبار مجاز به دریافت وام ازدواج نیستند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1545

به "وام ازدواج 100 میلیونی برای زوج های کمتر از 25 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام ازدواج 100 میلیونی برای زوج های کمتر از 25 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید