وزارت نیرو مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرد

به گزارش تاورنا، تهران (پانا) - معاون وزیر نیرو در امور انرژی های تجدیدپذیر مطرح کرد وزیر نیرو اجازه صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر نموده تا برای سرمایه گذاران این بخش تشویق محسوب گردد، اما باید اختیار صادرات در دست توانیر باشد، زیرا باید برنامه ریزی ها به گونه ای پیش رود که بتوان به توانیر به عنوان یک منبع مطمئن برق حساب کرد.

وزارت نیرو مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرد

به گزارش ایسنا، محمد ساتکین، با تاکید بر این که ممکن است در زمانی نور خورشید یا باد کافی برای فراوری برق تجدیدپذیر وجود نداشته باشد، توضیح داد: برای صادرات باید به یک منبع مطمئن که شبکه برق است تکیه کرد، به همین دلیل نباید این اختیار از مجموعه توانیر خارج گردد.

وی با بیان اینکه ما مصوبه وزیر نیرو را داریم و که مجموعه هایی که تمایل به صادرات برق فراوریی خود دارند می بایست ابتدا مقصد را به ما معرفی نمایند سپس پروانه آن ها را به صورت صادراتی صادر می کنیم و قراردادشان را با ما مبادله و برقشان را وارد شبکه می نمایند.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی های تجدیدپذیر با بیان اینکه نکته مهم در این فرایند نقطه اتصال به شبکه است که می بایست متقاضیان مجوز آن را از توانیر اخذ نمایند، سپس توانیر برق فراوریی آن ها را به صورت ایمن به مقصد تحویل می دهد.

به گفته ساتکین در حال حاضر سه مجموعه عظیم در بحث صادرات پروانه اخذ کردند اما باید مجوز اتصال به شبکه را نیز اخذ نموده تا بتوانند با ساتبا قرارداد مبادله نمایند، البته فرایند صدور اتصال به شبکه پیچیدگی هایی دارد که اگر آن پیچیدگی ها را پشت سر بگذارند با آن ها قرار داد مبادله می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1552

به "وزارت نیرو مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید