وظایف 5 دستگاه اجرایی برای یکپارچه سازی آدرس پستی تعیین شد

به گزارش تاورنا به نقل از دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، دوازدهمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار گردید.

وظایف 5 دستگاه اجرایی برای یکپارچه سازی آدرس پستی تعیین شد

در این جلسه با توجه به درخواست شرکت ملی پست ایران برای تکمیل پایگاه داده ای مکان محور و اطلاعات کدپستی کسب وکارهای فعال، مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای نشانی اشخاص حقوقی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نشانی واحدهای صنفی و پروانه های تولیدی و سازمان تامین اجتماعی نیز برای نشانی کارگاه های تحت پوشش خود، اطلاعاتشان را به وسیله پایگاه ملی تبادل اطلاعات (GSB) در اختیار شرکت پست قرار دهند.

در همین حال طبق مصوبه دوازدهمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک مقرر شد تا سازمان نقشه برداری نقشه های پوششی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نقشه های روستایی خود را در اختیار شرکت پست قرار دهند.

این پروژه در جهت ارتقای کیفیت داده در پایگاه ملی نشانی گذاری مکان محور و یکپارچه سازی آدرس ایرانیان (GNAF) به عنوان یکی از 23 پروژه اولویت دار مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات مورد تاکید نهاده شد که اواخر سال 98 به دستور رئیس جمهور به دستگاههای ذیربط ابلاغ شده است.

در این جلسه همچنین درخواست اتصال بیمه مرکزی به سامانه احراز هویت شاهکار برای ارائه سرویس آنلاین بیمه نامه شخص ثالث با موافقت کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک همراه شد.

این سرویس جهت انطباق کدملی و شماره موبایل بیمه گذار در هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث خودرو با قابلیت تفکیک به شرکت های بیمه گذار و با امکان دسترسی به سامانه شاهکار به وسیله مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 مرداد 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1044

به "وظایف 5 دستگاه اجرایی برای یکپارچه سازی آدرس پستی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظایف 5 دستگاه اجرایی برای یکپارچه سازی آدرس پستی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید