وظیفه وزارتخانه حمایت و ترویج آثار ارزشمند است

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از 150 عنوان کتاب چاپ اول مؤسسه بوستان کتاب و مجموعه 10 جلدی آثار علامه طباطبائی(ره) در سالن خواجه نصیر الدین طوسی ستاد دفتر تبلیغات اسلامی شرکت کرد.

وظیفه وزارتخانه حمایت و ترویج آثار ارزشمند است

وی گفت: علامه طباطبایی(ره) عالم زمان بود و آثار علمی ایشان از آثار ارزشمند جامعه ما بوده است. آثار علامه طباطبایی غنی است , مکررT قابل بهره مندی و استفاده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: این وزارتخانه وظیفه اش حمایت و ترویج آثار ارزشمند است و امیدواریم در دوره نو بتوانیم با یاری هایی که می توانیم داشته باشیم، انتشارات بوستان کتاب را یاری و تقویت کنیم.

در ادامه این برنامه انصاری رئیس مؤسسه بوستان کتاب با بیان این که در یک سال گذشته 150 عنوان اثر چاپ اول از سوی این مؤسسه منتشر شده است، بیان نمود: مؤسسه بوستان کتاب در حیات 40 ساله خود بالغ بر 3200 عنوان کتاب در 16 موضوع از علوم انسانی و اسلامی چاپ و منتشر نموده و در کنار باز چاپ ها، امروز به رکورد چاپ 8 هزار عنوان به صورت مسلسل و پیاپی رسیده است.

وی به توجه مؤسسه بوستان کتاب در انتشار آثار مسأله محور تأکید کرد و گفت: در بازه زمانی 10 ساله اخیر و با توجه به سیاست های مسأله محور دفتر تبلیغات اسلامی، تلاش این مؤسسه رصد خلأهای پژوهشی جامعه و حمایت و فراوری از آثار در خور با توجه به این موضوع بوده است.

رئیس مؤسسه بوستان کتاب توضیح داد: در این سالیان، به طور میانه هر سال 120 عنوان پژوهش نو در این مؤسسه منتشر شده است، اگر مسائلی مثل تأمین نقدینگی و کاغذ نبود، می توانستیم این تعداد را به 250 عنوان برسانیم.

وی بر لزوم حمایت دولت از ناشران اشاره نمود و اضافه نمود: امیدوارم دولت نو و انقلابی بتواند به همه ناشران ایران اسلامی که بدنه اصلی فرهنگ سازی این کشور هستند، هر چه سریع تر در برطرف مسائل یاری کند.

انصاری یادآور شد: مؤسسه بوستان کتاب تا به امروز 50 عنوان اثر درباره علامه طباطبایی(ره) منتشر نموده که 21 اثر از معظم له به تلاش و ویرایش علامه فقید سیدهادی خسروشاهی به انجام و فرجام رسیده است.

بر پایه این گزارش یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه ای تحت عنواندر سوگ اهل قلم بزرگداشت ناشران و مولفان درگذشتخ ناشی از بیماری کرونا که در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار گردید، بیان نمود: در اولین جلسه با مدیر کل ارشاد قم درخواست این را داشتم که مراسمی برای تکریم اهالی فرهنگ که به خاطر بیماری کرونا از بین رفتند تدارک ببینند تا از مقام آنها تجلیل گردد.

احمدوند در این برنامه گفت: این هم از تبعات کروناست که عده ای از مجاهدان اهل فرهنگ را از ما بگیرد و دریغ و افسوس آنها را برای ما بماند.

در سرانجام این مراسم از خانواده درگذشتگان با اهدای لوح تقدیر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1903

به "وظیفه وزارتخانه حمایت و ترویج آثار ارزشمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه وزارتخانه حمایت و ترویج آثار ارزشمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید