کرونا در اروپا، از قرار دریافت اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان تا سقوط آزاد اقتصاد کشورهای مهم اروپایی

به گزارش تاورنا، نتایج جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از کاهش چشمگیر رشد مالی کشورهای قدرتمند اروپایی در دوران کرونا خبر داده و آلمان هم مناطق توریستی اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی قرار داده است.

کرونا در اروپا، از قرار دریافت اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان تا سقوط آزاد اقتصاد کشورهای مهم اروپایی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت بیش از 6 ماه از شروع شیوع کرونا در اتحادیه اروپا اما این مسئله همچنان چالشی حل نشده در این منطقه باقی مانده است.

کاهش چشمگیر رشد مالی در ایتالیا

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بحران کرونا تاثیرات مخربی بر اقتصاد ایتالیا گذاشته و بر اساس اطلاعات اداره آمار ایتالیا (ایستات) فراوری ناخالص ملی در این کشور ازآوریل تا ژوئن امسال میلادی حدود 12.5 درصد نسبت به 3 ماهه قبلی کاهش پیدا نموده است.

قرار دریافت اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم مناطق توریستی اسپانیا در آراگون، کاتالونیا و ناوارا را در لیست مناطق خطر کرونایی قرار داده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت آلمان تعدا مبتلایان جدید دراین مناطق اسپانیا از مرز 50 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در هفت روز گذشته عبور نموده است. تا به حال در اتحادیه اروپا تنها لوکزامبورگ در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار داشت.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده افرادی که از مناطق خطر کرونایی به آلمان می آیند باید تست کرونا بدهند و در قرنطینه دو هفته ای قرارگیرند. وزارت امور خارجه آلمان درباره سفر به این مناطق خطر کرونایی به شهروندان هشدار داده است.

سقوط آزاد اقتصاد اسپانیا در دوران کرونا

اقتصاد اسپانیا هم در دوران بحران کرونا در سقوط آزاد قرار گرفته است. به گزارش رسانه ها این کشور به دلیل بحران کرونا در عمیق ترین رکود مالی تاریخ خود قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی اسپانیا فراوری ناخالص ملی در این کشور در فصل بهار نسبت به سه ماهه قبل از آن 18.5 درصد کاهش داشته است. این رکود مالی بیشتر از پیش بینی های کارشناسان مالی بوده که انتظار کاهش 16.6 درصدی رشد مالی در این کشور را داشتند.

هشدار آلمان درباره به وجود آمدن یک نسل کارکرونایی

مدیر موسسه بازار کار و تحقیقات حرفه ای دولت فدرال آلمان هم درباره به وجود آمدن یک نسل کرونایی که مدتهای طولانی شرایط زندگی آن ها تحت تاثیر عواقب کرونا قرار گیرد هشدار داده است.

رکود مالی چشمگیر در فرانسه

در فرانسه هم شرایط مالی به دلیل شیوع بحران کرونا رو به وخامت گذاشته است. بر اساس اطلاعات اداره آمار فرانسه (اینسه) در سه ماهه دوم امسال میلادی بازده مالی فرانسه 13.8 درصد کاهش داشته است.

همچنین در سه ماهه اول امسال میلادی در دومین اقتصاد عظیم منطقه یورو اثرات آشکاری از عواقب بحران کرونا دیده شده است. به گزارش اداره آمار فرانسه، در ماه های ژانویه تا مارس بازده مالی فرانسه حدود 5.9 درصد کاهش داشته است.

تشدید محدودیت های کرونایی در شمال انگلیس

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در بخش هایی ازشمال انگلیس هم موجب تشدید محدودیت های کرونایی در این منطقه شده است.

وزیر بهداشت انگلیس اقدامات سریع برای امنیت ساکنان این مناطق را خواهان شده است. وی سهل انگاری شهرودان در پایبندی به قواعد کرونایی را علت به وجود آمدن این شرایط عنوان نموده است.

دانمارک هم محدودیت های سفر شهروندان به سوئد را لغو می نماید.

گسترش محدودیت های سفر کرونایی در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا هم به دلیل شیوع مجدد کرونا محدودیت های سفر کرونایی را کمی گسترش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف اتحادیه اروپا از روز آدینه مسافران از الجزایر تنها در صورت ضرورت می توانند به اتحادیه اروپا سفر نمایند. تنها شهروندان 11 کشور از جمله استرالیا، گرجستان، ژاپن، مراکش، نیوزلند، روآندا، کره جنوبی، تایلند، تونس و اوروگوئه می توانند به صورت معمول به اتحادیه اروپا سفر نمایند.

استفاده اجباری از ماسک در سوئیس

مقامات کشور سوئیس هم به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا استفاده اجباری از ماسک در همه اماکن عمومی را توصیه نموده اند. تا به حال استفاده اجباری از ماسک تنها در وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور الزامی بوده است.

بازگشت محدودیت ها در ایسلند

در ایسلند هم به دلیل افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا مجددا بعضی اقدامات و محدودیت ها اعمال شده است. وزیر بهداشت این کشور اعلام نموده که از روز آدینه تعداد تجمعات افراد از 500 نفر به 100 نفر در مراسمات کاهش خواهد یافت. همچنین حفظ فاصله اجتماعی دو متری در این کشور اجباری است.

تمدید حالت فوق العاده در ایتالیا

دولت ایتالیا هم شرایط اضطراری کرونایی را تا 15 اکتبر تمدید نموده است. بیشتریت نمایندگان مجلس ایتالیا به این مصوبه دولت رای مثبت دادند. شرایط فوق العاده کرونایی حدود 6 ماه است که در این کشور برقرار است.

کشورلهستان هم قرنطینه اجباری برای مسافرن از کشورهای خطر کرونایی را در دستور کار قرار می دهد. اسپانیا ازجمله کشورهایی است که لهستان اعمال این محدودیت ها علیه آن را در دستور کار قرار می دهد.

انگلیس رکوردار بیشترین نرخ مرگ و میر در اروپا در دوران کرونا

بر اساس اطلاعت مقامات و منابع موثق، انگلیس در دوران بحران کرونا بیشترین آمار مرگ و میر در اروپا را داشته است. بر اساس اطلاعات دفتر آمار ملی این کشور در این کشور حدود 65 هزار نفر در امسال بیشتر از حد معمول فوت نموده اند. این بیشترین آمار مرگ و میر در اروپا بوده است. انگلیس جزو کشورهایی در اروپا است که بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیده است.

شهروندان آلمانی منتظر وقوع موج دوم کرونا هستند

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی انتظار وقوع موج دوم کرونا را دارند. بر این اساس حدود 77 درصد شهروندان آلمانی انتظار موج دوم کرونا را دارند.

این نظر سنجی که به سفارس زد دی اف آلمان صورت گرفته است نشان می دهد که نیمی از شهروندان آلمانی سلامت خود را به وسیله ویروس کرونا در معرض خطر ارزیابی می نمایند.

انگلیس هم قاعده قرنطینه دو هفته ای مسافران از کشور لوکزامبورگ را در دستور کار قرار می دهد. مقامات انگلیس افزایش چشمگیر شمارمبتلایان به کرونا در این کشور را علت این تصمیم خود اعلام نموده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد تا به حال در اسپانیا 332510 نفر به کرونا مبتلا شده و 28443 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 30230 نفر به کرونا مبتلا شده و 45999 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و در این کشور هم تا به حال 247158 نفر به کرونا مبتلا شده و 35132 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 209653 نفر به کرونا مبتلا شده و 9221 هم نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 186573 نفر به کرونا مبتلا شده و 30254 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1145

به "کرونا در اروپا، از قرار دریافت اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان تا سقوط آزاد اقتصاد کشورهای مهم اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از قرار دریافت اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان تا سقوط آزاد اقتصاد کشورهای مهم اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید