کمبود مخزن CNG در زنجان نداریم

به گزارش تاورنا، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: در بحث مخازن CNG خودروها کمبود نداریم.

کمبود مخزن CNG در زنجان نداریم

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

حمید حبیبی دیروز (اول شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در بحث مخازن CNG خودروها کمبود نداریم و این مخازن وارداتی نیستند و در داخل کشور فراوری می گردد و به اندازه کافی وجود دارد، اظهار کرد: در این اقدام مسئله ای که وجود دارد ظرفیت تبدیل خودروها به دوگانه سوز محدود است و نمی توان همه خودروها را یک شبه به دوگانه سوز تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از سهمیه بندی بنزین، میل استفاده از گاز در بین مردم افزایش یافته است، افزود: متقاضیان برای دوگانه سوز کردن خودرو خود می توانند به سایت IRNGV.IR مراجعه نمایند اما تعیین نیست که بعد از ثبت نام نوبت فرد بعد از چند روز یا چند ماه می رسد.

این مسئول با اشاره به دوگانه سوز کردن خودروها با گاز مایع که توسط بعضی از افراد در جامعه انجام می گردد، ادامه داد: استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع بوده و این اقدام غیراستاندارد و غیرایمن است. این کار به هیچ عنوان مورد تایید سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت و شرکت ملی فرآورده های نفتی ایران نیست و افرادی که سیستم گاز مایع سوز در خودروی خود نصب کردند، درخواست می گردد از این روش استفاده ننمایند.

حبیبی توضیح داد: سابقه نشان داده قریب به اتفاق همه انفجارهای مخازن خودروهایی که در صندلی ها رخ داده، انفجار مخازن گاز مایع سوز است و این فرایند جان بعضی از افراد را تهدید می نماید، به طوری که تا به امروز منجر به فوت و صدمات غیرقابل جبرانی برای خانواده ها بر جای گذاشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، یادآور شد: در دوگانه سوز کردن، خودروهای شخصی در اولویت نیستند و بعد از خاتمه اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی نسبت به خودروهای شخصی اقدام خواهد شد. دوگانه سوز کردن خودروها یک فرآیند فرا استانی است و از همه استان های کشور به یک سامانه مراجعه نموده و در آن ثبت نام می نمایند. بعد از اینکه نوبت فرد مورد نظر رسید، به نزدیک ترین مرکز مجاز دوگانه سوز کردن خودروها معرفی می شوند که ممکن است این کارگاه معرفی شده در استان های مجاور یا در ابهر باشد.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر تمرکز شرکت ملی فرآورده های نفتی دوگانه سوز کردن خودروها عمومی است و تا وقتی که طرح خودروهای عمومی به خاتمه نرسد اولویت به خودروهای شخصی داده نمی گردد. بر اساس تصمیمات کشوری مقرر است یک میلیون و 464 هزار خودروی باری و مسافری در سطح کشور به صورت رایگان دوگانه سوز شوند.

این مسئول گفت: تا به امروز استقبال خوبی از این طرح شده و تقریبا خیلی از صاحبان این خودروها از این طرح استقبال کردند. با این طرح امیدواریم در یک سال آینده بتوانیم همه خودروهای عمومی را دوگانه سوز کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1183

به "کمبود مخزن CNG در زنجان نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود مخزن CNG در زنجان نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید