کیم جونگ اون درحال تدارک سفر به چین

به گزارش تاورنا، یک روزنامه کره جنوبی نوشت برنامه ریزی برای سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به چین از مدتی پیش آغاز شده است و قرار است وی در آینده ای نزدیک راهی پکن گردد.

کیم جونگ اون درحال تدارک سفر به چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

کره شمالی

دونگ ایلبو روز یکشنبه در گزارشی نوشت هیات هایی از کره شمالی در مرز شرقی چین به نام داندونگ در حال رایزنی با طرف های چینی برای انجام این سفر هستند.

رهبر کره شمالی در یک سال و اندی گذشته مکرر با شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین دیدار و گفت و گو نموده و شی نیز سفری در امسال میلادی به پیونگ یانگ داشته است.

یک هیات از مقام هایی که مسئول برنامه ریزی هایی از این دست هستند، به مرز داندونگ رفته اند روزنامه از قول منابعی از کره جنوبی آورده است این سفرها دیگر چندان هم غیر منتظره نیست.

روزنامه خاطر نشان نموده است هر زمان کره شمالی و آمریکا ارتباطات با یکدیگر را بیشتر می نمایند و یا قرار است نشستی میان آنها برگزار گردد، رهبران کره شمالی و چین ارتباطات را افزایش می دهند.

چین

جانگ لیانگ گویی از استادان مدرسه حزب حاکم در چین می گوید سفرهای رهبر کره شمالی به چین دیگر از جنس غیرمنتظره نیست.

وی می افزاید رهبر کره شمالی با این سفرها می خواهد به آمریکا نشان دهد که کماکان از حمایت های پکن برخوردار است.

در همین شرایط کیم میونگ گیل مذاکره نماینده ارشد هسته ای کره شمالی از شکست گفت و گوها با آمریکا تنها یک روز پس از آغاز این مذاکرات در حومه استکهلم خبر داده است.

وی گفت ما به خاطر رفتارها و برخوردهای آمریکا و دیدگاه هایی که به روز نشده و تاریخ گذشته است، به نتیجه ای نرسیده ایم و مذاکرات متوقف شده است.

کره شمالی می گوید آمریکا با دست خالی به گفت و گو آمده اما واشنگتن تاکید ورزیده که پیشنهادهای جدید و ایده های خلاقانه در میز مذاکرات مطرح نموده است.

کیم گفت هر اقدامی از سوی کره شمالی درخصوص انجام آزمایش های اتمی و موشکی به رفتار آمریکا بستگی دارد.

این کشور در روز چهارشنبه گذشته یک فروند موشک بالستیک زیردریایی پرتاب کرد.

بعضی ناظران بر این باورند که دیدگاه های فردی و برخورد شخصی ترامپ با کره شمالی باعث تخریب فرایند گفت و گوهای دو کشور شده است زیرا کره شمالی دریافته که از مذاکرات کاری نتیجه ای حاصل نمی کند و عایدی ندارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 353

به "کیم جونگ اون درحال تدارک سفر به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم جونگ اون درحال تدارک سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید