گاردین: سیاست های نامتناسب ترامپ، شکاف بین آمریکا و اروپا را عمیق نموده است

به گزارش تاورنا، گاردین طی گزارشی اذعان کرد که سیاست های نامتناسب ترامپ، باعث شکاف هر چه بیشتری بین آمریکا و اتحادیه اروپا شده است.

گاردین: سیاست های نامتناسب ترامپ، شکاف بین آمریکا و اروپا را عمیق نموده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، شکاف بین آمریکا و اروپا طی سال های اخیر و پس از سر کار آمدن دونالد ترامپ وارد مرحله ای متفاوت شده است. رویکرد ترامپ نسبت به قاره اروپا همچون سایر روسای جمهور آمریکا نبوده و ظاهرا شکاف هایی در روابط آمریکا و اروپا ایجاد شده است.

استفان والت، استاد روابط عمومی دانشگاه هاروارد انگلیس طی یادداشتی در این باره نوشت: واکنش خود محور، بی نظم و نامتناسب دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا، تریلیون ها دلار هزینه روی دست دنیا گذاشته است. همچنین سیاست های ترامپ منجر به مرگ اجتناب ناپدیر هزاران آمریکایی شده است.

والت در ادامه اضافه نمود که اقدامات ترامپ در رابطه با شیوع ویروس کرونا به اعتبار سیاسی آمریکا در دنیا لطمه می زند و هیچ تناسبی با شعار ترامپ مبنی بر دوباره آمریکا را عظیم می کنیم ندارد.

استفان والت همچنین هشدار داده که سیاست های ترامپ می تواند الگویی همیشگی را در قبال اروپا ایجاد کند. موضوعات مختلفی از جمله تحریم ها و محدویت ها علیه چین، ایران و اروپا، باعث ایجاد تفرقه گسترده در عرصه دنیای شده است.

رفتار غیرقابل پیش بینی ترامپ در عرصه دنیای، در شرایط کنونی به عنوان یک اقدام کاملا خطرناک تلقی می گردد. بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر اعتمادی به اعمال ترامپ و رویکرد او ندارند و رئیس جمهور آمریکا را یک تهدید جدی تلقی نمایند.

از جمله موضوعات پرمناقشه بین ترامپ و اروپا، مسئله ناتو بوده است، دونالد ترامپ در راستای سیاست حساب گرایانه خود تاکید نموده که دیگر حاضر نیست مبالغ هنگفت ناتو را پرداخت کند و کشورهای دیگر هم باید مشارکت فعالی در حوزه اقتصادی ناتو داشته باشند. همین موضوع باعث شده که اروپا به فکر تقویت سیستم دفاعی خود باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 925

به "گاردین: سیاست های نامتناسب ترامپ، شکاف بین آمریکا و اروپا را عمیق نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: سیاست های نامتناسب ترامپ، شکاف بین آمریکا و اروپا را عمیق نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید