گوترش: صنعت گردشگری را از شر کرونا نجات دهیم

به گزارش تاورنا، آنتونیو گوترش در یک پیغام توئیتری با ابراز نگرانی از لطمه دیدن صنعت گردشگری دنیا تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا، گفت که لازم است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی گردد.

گوترش: صنعت گردشگری را از شر کرونا نجات دهیم

گوترش در این پیغام توئیتری نوشت: بسیار دردناک است که شاهدیم چگونه صنعت گردشگری که از هر 10 فرد بر روی زمین یک نفر دراین بخش فعال است، به واسطه همهگیری بیماری کووید-19 ازبین رفته است.

وی افزود: لازم است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی گردد.

درهمین حال، اظهارات کامل دبیرکل سازمان ملل بر روی تارنمای این سازمان نهاده شد و در ادامه به نقل از وی آمده است: گردشگری یکی از مهم ترین بخش های مالی دنیا است، از هر 10 فرد بر روی زمین یک نفر در این زمینه فعال است و معاش صدها میلیون نفر از این طریق تامین می گردد.

گوترش دراین باره می گوید: صنعت گردشگری باعث توسعه مالی و پیشرفت کشورها می گردد، گردشگری باعث می شد تا مردم، فرهنگ ها و منابع طبیعی غنی دیگر کشورها را تجربه و مشاهده نموده و بشریت را به یکدیگر نزدیک تر سازد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه می گوید: به همین علت، شاهدیم چگونه صنعت گردشگری به واسطه همه گیری بیماری کووید-19 از بین رفته و این موضوع دردناک است.

320 میلیارد دلار زیان گردشگری؛ 120 مییلیون شغل در خطر

گوترش می افزاید: تنها در پنج ماهه نخست امسال میلادی بیش از نیمی از گردشگری دنیا کاهش یافته و زیانی حدود 320 میلیارد دلار به بار آورده است و زندگی و معاش 120 میلیون نفر که بطور مستقیم در ارتباط با صنعت دنیاگردی هستند، در مخاطره افتاده است.

ازبین رفتن صنعت گردشگری یک بحران است

دبیرکل سازمان ملل درادامه این نگرانی گفت: این بحرانی است که شوک عمده ای را برای اقتصادهای توسعه یافته وارد نموده اما برای کشورهای در حال توسعه یک فوریت محسوب میگردد.

گوترش در این بیانیه افزود: گردشگری همچنین یک رکن کلیدی برای گفتمان میراث فرهنگی و طبیعی است، لازم است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی گردد اما این امر باید در راستا امن صورت گیرد.

درحالی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به آسیب دیدن بخش گردشگری دنیا به علت همه گیری ویروس کرونا ابراز نگرانی می نماید که این ویروس بر بسیاری از بخش های مالی دیگر دنیا ازجمله صنعت هوانوردی نیز تاثیر گذارده چنانکه بسیاری از خطوط هوایی عظیم دنیا به علت از دست دادن مسافران ناگزیر به حذف بسیاری از مشاغل شده اند.

خطوط هوایی دلتا آمریکا 2هزار خلبان را به مرخصی می فرستد

همچنین شبکه خبری سی ان ان در گزارشی گفت که خطوط هوایی دلتا آمریکا ناگزیر شده است به علت ادامه بحران همه گیری ویروس کرونا و افت شدید مسافر، تا ماه اکتبر(مهر) نزدیک به دو هزار خلبان خود را به مرخصی اجباری بفرستد.

سی ان ان در این گزارش افزود: خطوط هواپیمایی دلتا که 11 هزار و 200 خلبان فعال در استخدام خود دارد، میخواهد تنها 9 هزار و 450 خلبان را برای ادامه پروازها تا تابستان 2021میلادی نگاه دارد.

همه گیری ویروس کرونا تا به امروز منجر به ابتلای بیش از 23 میلیون 800 هزار نفر در دنیا شده که از این تعداد 817 هزار نفر جان باخته اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1192

به "گوترش: صنعت گردشگری را از شر کرونا نجات دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: صنعت گردشگری را از شر کرونا نجات دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید