آمریکا به تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید ملاقات کرد.

آمریکا به تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رئیس جمهور آمریکا در این ملاقات به همتای اوکراینی خود وعده داد که واشنگتن به تمامیت ارضی اوکراین کاملاً متعهد خواهد ماند. بایدن در این ارتباط گفت: ایالات متحده همچنان به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است. امروز ما در خصوص چگونگی حمایت ایالات متحده از اوکراین در پیشبرد دستور کار اصلاحات دموکراتیک بحث می کنیم.

بحث درباره نگرانی از پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 از دیگر مسائل مورد بحث در این ملاقات بود.

بعلاوه رئیس جمهور اوکراین در ملاقات خود با بایدن موضوع عضویت اوکراین در ناتو را بیان کرد و خواهان حمایت واشنگتن از این موضوع شد.

پیشتر رسانه های آمریکایی پیش از ملاقات رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور اوکراین اعلام نموده بودند که دولت آمریکا به بهانه افزایش فعالیت های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، قرار است یاری 60 میلیون دلاری به این کشور را ارائه می دهد.

بعلاوه بایدن چهارشنبه شب و پیش از این ملاقات در توییتی نوشته بود که مشتاقانه منتظر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای ملاقات در کاخ سفید هست تا بر پایبندی آمریکا به حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور مجدداً تاکید کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1778

به "آمریکا به تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید