استعفای نخست وزیر فرانسه و کوشش مکرون برای بازسازی اقتصاد پساکرونا

به گزارش تاورنا، کاخ ریاست جمهوری فرانسه از کناره گیری ادوارد فیلیپ از مقام نخست وزیری اطلاع داد و گفت امانوئل مکرون تا چند ساعت دیگر نخست وزیر جدید را معرفی می نماید.

استعفای نخست وزیر فرانسه و کوشش مکرون برای بازسازی اقتصاد پساکرونا

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، رئیس جمهوری فرانسه در دو سال مانده از دوران زمامداری خود می خواهد یک دگرگونی اساسی در کابینه به وجود بیاورد و هدف او، بازسازی اقتصاد آسیب دیده از بحران کروناست. مکرون در مصاحبه با چند روزنامه فرانسوی در روز پنجشنبه از کوشش برای یافتن راهی تازه برای ساختن دوباره فرانسه خبر داده بود و کارشناسان کناره گیری فیلیپ را از مقام نخست وزیری نخستین گام در این راستا می دانند.

هر چند دگرگونی اساسی در دولت فرانسه بی ارتباط به نتایج انتخابات محلی اخیر نیست که در آن حزب سبز پیروز شد و حزب مکرون نتوانست در شهرهای عظیم صندلیی درخور بیابد. البته کارشناسان پیش از انتخابات یکشنبه گذشته هم لزوم بازسازی کابینه را یادآور شده بودند. فرانسه در بحران کرونا با آسیب های جدی و اساسی در حوزه افکار عمومی و اقتصاد روبرو شد و به نظر می رسد بازگشت به دوران پیشاکرونا نیازمند ورود به یک راستا تازه است.

همزمان با اوج دریافت شیوع بیماری کرونا در ماه های مارس و آوریل، کمبود ماسک، تجهیزات پزشکی و امکان آزمایش گسترده کرونا روی مردم باعث شده بود دولت فرانسه به شدت زیر فشار باشد. پیش از آمدن ویروس هم سیاست های اقتصادی مکرون بیشتر به سود پولدارها بود و در زمستان گذشته اعتراض ها به رویکرد اقتصادی و اقتصادیاتی دولت فرانسه شدت گرفته بود.

نکته جالب اینکه در دوران شیوع کرونا و کوشش های دولت فرانسه برای مهار ویروس، فیلیپ محبوب تر از گذشته شده بود و مکرون در مقام رئیس جمهوری این کشور مهم اروپایی صندلی خود را از دست رفته می دید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 993

به "استعفای نخست وزیر فرانسه و کوشش مکرون برای بازسازی اقتصاد پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای نخست وزیر فرانسه و کوشش مکرون برای بازسازی اقتصاد پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید