استقبال روسیه از اقدام آمریکا درصرف نظر از فعال کردن مکانیسم ماشه

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی، در واکنش به اقدام آمریکا در پس دریافت درخواست دولت پیشین این کشور مبنی بر احیای تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران، در پیامی در توئیتر نوشت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. کسانی که هوادار مکانیسم ماشه بودند و با سیاست های آمریکا در خصوص ایران تا حد ممکن و حتی فراتر از سیاست کاملاً شکست خورده فشار حداکثری کنار آمدند بدانند که اکنون زمان زمان سیاست واقعگرایانه و دیپلماسی است.

استقبال روسیه از اقدام آمریکا درصرف نظر از فعال کردن مکانیسم ماشه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ریچارد میلز نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به 15 عضو شورای امنیت، که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، گفت که ایالات متحده درخواست دولت پیشین این کشور مبنی بر احیای تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران در ماه سپتامبر را پس می گیرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه به متحدان اروپایی این کشور گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آماده تبادل نظر با ایران پیرامون بازگشت دو کشور به توافق هسته ای 2015 است.

لازم به ذکر است که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه مه 2018 از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد. در پی آن، مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در آگوست 2020 مدعی شد که یک فرآیند سی روزه را در شورای امنیت سازمان ملل شروع نموده که به احیای تحریم های سازمان ملل علیه تهران و ممانعت از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1516

به "استقبال روسیه از اقدام آمریکا درصرف نظر از فعال کردن مکانیسم ماشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال روسیه از اقدام آمریکا درصرف نظر از فعال کردن مکانیسم ماشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید