اعترافات، ساموئل اتوئو

به گزارش تاورنا، مهاجم بازنشسته کامرونی علاوه بر بازی های درخشانش گاهی اوقات رفتارهای جنجالی داشته که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

اعترافات، ساموئل اتوئو

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مارکا، ساموئل اوتوئو یکی از بازیکنانی تاثیرگذار جهان فوتبال بود. مهاجم بازنشسته کامرونی درون و بیرون از زمین کاراکتر قدرتمندی از خود نشان داد و توانست عناوین مهمی را با بارسلونا و اینتر به دست آورد. او صادق، درخشان و توانمند بود که هنوز هم نوکمپ دلش برایش تنگ می شود.

رابطه عشق و تنفر با لوییس آراگونس

اتوئو در فصل 01-2000 زمانی که تنها 19 سال داشت از لوییس آراگونس درس گرفت. در جریان دیدار رئال ساراگوسا و مایورکا بازیکن کامرونی چند دقیقه پس از شروع نیمه دوم تعویض شد تا شروعگر یک اختلاف باشد. اتوئو به بطری ضربه زد و اعتراض کرد و گفت: همیشه تعویض ها یکی است.

با این حال صحنه مشهور بعد از آن رخ داد. آراگونس به بازیکن کامرونی نزدیک شد و پیراهنش را گرفت و گفت: با من نه، متوجه شدی؟ به صورت من نگاه کن. این درگیری برای اتوئو به یک درس بزرگ تبدیل شد. بازیکن کامرونی سپس همیشه از سرمربی اسپانیایی تعریف می کرد. او اظهار کرد: ما مانند پدر و فرزند هستیم.

امضای قرارداد با بارسلونا

اتوئو دوازدهم آگوست 2004 در مراسم معارفه اش به عنوان بازیکن جدید بارسا به خوان لاپورتا لبخند زد. او توانست عناوین زیادی به دست آورد که یکی از آنها در تاریخ فوتبال ثبت شد.

اگر به من یک میلیارد هم می دادند به مادرید نمی رفتم چون شاد نبود. من کسی نیستم که قول 50 گل بدهم. تنها چیزی که می توانم قول بدهم این است که مانند یک سیاه پوست بدوم تا فردا بتوانم مانند یک سفیدپوست زندگی کنم.

توهین به رئال مادرید

بازیکن کامرونی در نخستین فصل حضورش در بارسا توانست قهرمانی در لالیگا را جشن بگیرد و در آن لحظه که پر از شور و اشتیاق بود حریف تیم کاتالانی را به یاد آورد و به رئال مادرید توهین کرد و گفت: مادرید به قهرمان سلام کن. کمی بعد در نشست خبری که توسط خودش برگزار گشت حرفش را پس گرفت.

در بشقاب غذایی که مادرید به من داد تف کردم. نمی خواهم به تیمی که موجب شد در اروپا بازی کنم توهین کنم.

غیر حرفه ای گری

اتوئو در دیدار بارسلونا و راسینگ سانتاندر در سال 2007 به نظر می رسید بازی کند چون پس از بهبود آسیب دیدگی اش در فهرست 18 نفره قرار گرفت. با این حال زمانی که فرانک رایکارد از او خواست در دقایق پایانی به میدان برود از این کار امتناع کرد. یک بار دیگر بازیکن کامرونی رفتاری ابهام آمیز و جنجالی از خود نشان داد. او از معارفه کتابش بهره برد و از همه کسانی که نسبت به غیر حرفه ای بودنش شک داشتند به تندی انتقاد کرد.

اگر کسی جرات دارد در مقابلم این حرف را بزند. رایکارد آدم بدی است. او رسانه را وارد رختکن کرد. او انسان بدی است چون در نشست خبری گفت اتوئو نمی خواست بازی کند.

مبارزه با نژادپرستی

زمانی که اتوئو در دیداری در لا روماردا از شنیدن شعارها و توهین های نژادپرستانه به خاطر رنگ پوستش ناراحت شد گفت: دیگر بازی نمی کنم. یک سال قبل از آن هم پس از گلزنی مانند گوریل شادی کرد تا پاسخ هوادارانی را که شعارهای نژادپرستانه می دادند بدهد. بازیکن کامرونی جزو نخستین بازیکنانی بود که تصمیمش را در زمین نشان داد تا اجازه ندهد چنین اتفاق هایی دوباره رخ دهد.

مصاحبه

بازیکن متفاوت و بدون پیچیدگی خاص، با مجله رالینگ استون مصاحبه کرد که برخی از تیترهایش جنجالی بود.

نمی توانم اعتراض کنم که من را سیاه می نامند؟ فنس ها از من محافظت می کنند که دیگران باید از روی آن نپرند.

دیوید بکام زیباتر از من است اما من بازیکن بهتری هستم.

در اروپا زندگی می کنم اما در آفریقا می خوابم.

علاقه به ماشین های گران قیمت

مهاجم بازنشسته همیشه اتومبیل ها را دوست داشته است. او بیش از 4 میلیون یورو برای آنها خرج کرده است. در میان کلکسیون اتوئو که در طول دوران بازی اش جمع آوری شده است یک بوگاتی ویرون، یک استون مارتین وان 77 و یک مایباخ 57 اس دیده می شود. این بازیکن گاهی نمی داند چند عدد ماشین دارد.

مسئله ای که هنگام جابجایی به بارسلونا داشتم این بود که خانه ای پیدا کنم که بتوانم همه ماشین هایم را در آنجا پارک کنم اما غیرممکن بود. آنها را در مکان های مختلف می گذاشتم. برخی از آنها در پارکینگ نوکمپ بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1066

به "اعترافات، ساموئل اتوئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعترافات، ساموئل اتوئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید