اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور

به گزارش تاورنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا اطلاع داد.

اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا اطلاع داد و گفت: در روز های اخیر شاهد فرایند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از توسعه ویروس کرونا و سویه های تازه آن بودیم. در این راستا مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی اضافه نمود: بر اساس این مصوبات به همه پرسنل و واحد های ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت اعلام آماده باش شد.

حیدری ادامه داد: پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز و پایگاه های ارائه دهنده خدمت واکسیناسیون فعال بوده و به تکمیل پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در گروه های سنی بالای 18 سال می پردازند.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد: تداوم انجام واکسیناسیون در گروه سنی 9 تا 12 سال، حذف ماموریت ها و جلسات غیرضروری، تامین اقلام حفاظت فردی استاندارد و مناسب برای همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تامین اقلام ضد عفونی کننده استاندارد از دیگر مصوبات ابلاغی به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

حیدری گفت: بعلاوه ارائه خدمات غیرحضوری برای بیماران و گروه های پرخطر مبتنی بر درخواست برای همه مراجعان، ابلاغ مصوبات ستاد ملی کرونا به همه واحد های تابعه، تاکید بر واکسیناسیون دوز سوم همکاران کادر بهداشت و درمان و لغو پایش های حضوری به مدت دو هفته به جز پایش و نظارت های اجرایی برنامه موج ششم و اعزام تیم واکنش سریع به معاونت های بهداشت دانشگاه ها ابلاغ شده است.

تا روز گذشته 13 بهمن 1400 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، 38 هزار و 160 بیمار تازه مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 975 نفر از آن ها بستری شدند بعلاوه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 6 میلیون و 446 هزار و 404 نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون 6 میلیون 115 هزار و 134 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، هزار و 819 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون 44 میلیون و 988 هزار و 940 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

اکنون 60 میلیون و 905 هزار و 266 نفر دُز اول، 54 میلیون و 277 هزار و 761 نفر دُز دوم و 18 میلیون و 163 هزار و 387 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 133 میلیون و 346 هزار و 414 دُز رسید.

امروز 77 شهرستان در شرایط قرمز قرار گرفتند. 179 شهرستان نارنجی، 181 شهرستان زرد و 11 شهرستان در شرایط آبی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2042

به "اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید