افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال 1400

به گزارش تاورنا، درحالی که در لایحه دولت افزایش حقوق کارمندان در سال 1400 حدود 25 درصد اعلام شده بود، کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش حقوق پلکانی خبر داده است.

افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال 1400

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، کمیسیون احتماعی مجلس شورای اسلامی از مصوبهای خبر داده است که بر اساس آن در سال آینده حقوق کارمندان به صورت پلکانی تا 25 درصد افزایش خواهد یافت. بر این مبنا مصوبه کمیسیون اجتماعی با مفاد لایحه بودجه دولت در خصوص افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دولت تفاوت دارد.

علی بابایی عضو کمیسیون اجتماعی گفت:در جریان بررسی این تبصره ها، اعضای کمیسیون مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده 25 درصد افزایش پیدا کند و البته این افزایش حقوق به صورت پلکانی اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس این مصوبه کارکنانی که حقوق شان پایین تر باشد، افزایش 25 درصدی حقوق را خواهند داشت و این افزایش حقوق به ترتیب در حقوق ها و دریافتی های بالاتر کمتر خواهد بود.

در لایحه 841 هزار میلیارد تومانی بودجه دولت، هزینه های جاری 637 هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود که نسبت به قانون بودجه سال 1399 (حدود436هزار میلیارد تومان) 46 درصد رشدکرده است.

اما نکته مهم و اشکال اساسی بودجه افزایش 76 درصدی جبران خدمات کارکنان دولت بود که با رقم 209 هزار میلیارد تومان یک رکورد جدید در لایحه بودجه ثبت کرد.

یکی از اقدامات مهم برای کنترل سمت مصارف بودجه تعیین تکلیف ردیف های مربوط به جبران خدمات کارکنان دولت است. حالا از مجلس خبر رسیده است که از روش پلکانی برای افزایش حقوق استفاده خواهد شد و بر خلاف لایحه دولت تنها افرادی که حقوق پایین تری دارند از افزایش 25 درصدی بهره مند خواهند شد.

مجلس بایستی در گامهای بعدی برای تراز شدن سمت مصارف سایر ردیف ها از جمله استفاده از کالا و خدمات با 48 هزار میلیارد تومان، رفاه اجتماعی با 189 هزار میلیارد تومان و سایر هزینه ها با 175 هزار میلیارد تومان را جراحی کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1396

به "افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید