انتقاد آتن از موضع سخت برلین در قبال یونان

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در گفتگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان به موضع سختگیرانه برلین در قبال آتن در مناقشات بر سر بدهی ها انتقاد وارد کرد.

انتقاد آتن از موضع سخت برلین در قبال یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه تاگس آنسایگر سوئیس موضع سخت آلمان در قبال یونان به رنجش و ناراحتی دولت جدید آتن منجر شده است. نخست وزیر یونان دریک مصاحبهی تلفنی با صدر اعظم آلمان به نحوه کلام و جمله بندی های نمایندگان دولت آلمان در قبال آتن انتقاد وارد کرد.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی فدرال آلمان بعد از درخواست آتن برای تمدید یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به بروکسل که روز گذشته انجام گرفت، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سخن گفت.

بعد از این تماس تلفنی حدود 50 دقیقه ای از محافل دولتی یونان به گوش رسید که جو مصاحبهها خوب بوده و هر دو طرف برای یک راه چارهی کوشش می نمایند که هم برای یونان و هم برای اروپا مفید باشد.

البته تسیپراس از موضع سخت آلمان در قبال یونان گله کرد.

به گفته یکی از کار کنان دولتی یونان ظاهرا یک نماینده دولت آلمان در یک جلسه مقدماتی نامه درخواستی از طرف آتن را به عنوان اسب تراوا نامیده است. به گفته وی در این نامه این مسئله مخفی شده است که یونان در واقع بدون برآورده کردن شرایط لازم تنها یک حمایت اقتصادی را می خواهد.

تسیپراس با اشاره به این اظهار نظر در مصاحبه با صدر اعظم آلمان به این نوع جمله بندی و لحن برلین در قبال دولت یونان انتقاد وارد نموده و گفت: چنین رویکردی به هیچ عنوان در بحث های واقعی سودمند نیست.

آتن در این درخواست خود اطمینان داد که بدهی های خود را باز پرداخت نموده، کنترل تروئیکای اروپایی را پذیرفته و همچنین اصلاحات را در پیش گیرد. البته تعهد به بعضی اقدامات تعیین و سیاست های ریاضتی وجود نداشت.

مارتین یاگر سخنگوی وزارت دارایی آلمان نیز روز گذشته اظهار داشت نامه درخواستی آتن یک پیشنهاد راه چارهی اساسی نیست.

سخنگوی وزارت دارایی آلمان توضیح داد که درخواست یونان برای تمدید توافق نامه وام خود با طلبکاران منطقه یورو با معیارهایی که در روز دوشنبه در آخرین دیدار وزرای دارایی منطقه یورو توافق شده بود منطبق نیست.

ظاهرا دولت یونان تصمیم ندارد درخواست خود برای گسترش حمایت های اعتباری از اتحادیه اروپا را اصلاح کند. یک سخنگوی دولت یونان در آتن اعلام نموده است که وزرای دارایی منطقه یورو تنها این گزینه ها را در پیش رو دارند که یا با پیشنهاد یونان موافقت نمایند یا آن را رد نمایند. تصمیم گروه یورو این مسئله را تعیین می نماید که چه کسی خواستار یک راه چاره است و چه کسی خواستار آن نیست.

قرار بود امروز وزیردارایی آلمان و همتایان وی در بروکسل درباره مناقشات بر سر بدهی های یونان با هم مشاوره نمایند. اگر توافق در این راستا شکل نگیرد یونان در اواخر ماه جاری در معرض خطر ورشکستگی دولتی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 314

به "انتقاد آتن از موضع سخت برلین در قبال یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد آتن از موضع سخت برلین در قبال یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید