تصویب لایحه لزوم برطرف محرمانگی گزارش های مربوط به منشأ کووید 19 به وسیله سنا

به گزارش تاورنا، سنا چهارشنبه شب لایحه ای را که دفتر مدیریت اطلاعات ملی را به از طبقه بندی خارج کردن اطلاعات مربوط به منشأ کووید 19 ملزم می سازد، تصویب کرد.

تصویب لایحه لزوم برطرف محرمانگی گزارش های مربوط به منشأ کووید 19 به وسیله سنا

به نقل از پایگاه خبری هیل، این لایحه به رهبری جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه از استان میزوری و مایک بران، سناتور جمهوری خواه از استان ایندیانا به دفتر مدیریت اطلاعات ملی 90 روز فرصت داده تا تمامی اطلاعات مربوط به ارتباطات بالقوه میان مؤسسه ویروس شناسی ووهان و منشأ بیماری ویروس کرونا را از حالت محرمانه خارج کند.

هاولی پیش از تصویب این لایحه، در صحن سنا گفت: مردم آمریکا حق دارند تا از منشأ کووید 19 آگاه شوند. آنها حق دارند تا بدانند این پاندمی هولناک که به دنیا و کشور ما شدیدا لطمه وارد نموده چطور شروع شده و نقش چین در شروع آن چه بوده است.

بران اضافه کرد: جامعه اطلاعات، اطلاعاتی دارد که باید در اختیار مردم آمریکا قرار گیرند.

از جمله گزارش های محرمانه های که این لایحه خواهان انتشار ان شده، فعالیت هایی است که در موسسه ویروس شناسی ووهان اجرا شده از جمله فعالیت هایی که از جانب ارتش آزادی بخش خلق چین انجام شده و فعالیت های مرتبط با ویروس کرونا پیش از شیوع آن.

این لایحه بعلاوه از طبقه بندی خارج شدن جزئیات مربوط به هر محققی که در پاییز 2019 میلادی بیمار شده اند از جمله اسامی شان، علائم و اینکه آیا بیمارستان رفته اند یا خیر را الزامی می سازد.

این لایحه می خواهد که این اطلاعات در قالب یک گزارش غیرمحرمانه تقدیم کنگره گردد.

این اقدام سنا در حالی صورت می گیرد که دانشمندانی که قبلا فرضیه های انتقال این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان را کم اهمیت جلوه داده یا رد نموده بودند، در حال حاضر تاکید دارند که باید تحقیقات بیشتری در این باره صورت گیرد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1705

به "تصویب لایحه لزوم برطرف محرمانگی گزارش های مربوط به منشأ کووید 19 به وسیله سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه لزوم برطرف محرمانگی گزارش های مربوط به منشأ کووید 19 به وسیله سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید