تیم ملی بسکتبال بانوان فراموش نشود، به حمایت احتیاج داریم

به گزارش تاورنا، شایسته متشرعی در گفت وگو با خبرنگاران با یادآوری مدال برنز تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات غرب آسیا گفت: درست است که رقابت ها با حضور تنها چهار تیم برگزار گردید اما همه تیم ها با قدرت و آمادگی بالا در مسابقات شرکت نموده بودند. ضمن اینکه تیم ملی ایران اولین حضور خود با پوشش اسلامی را بعد از 40 سال تجربه می کرد. با این حال توانست از مسابقات دست پر خارج گردد.

تیم ملی بسکتبال بانوان فراموش نشود، به حمایت احتیاج داریم

وی با یادآوری میزبانی اردن در مسابقات غرب آسیا توضیح داد: در جلسه هماهنگی، ما و مسئولان تیم سوریه نسبت به حضور بازیکنان خارجی در ترکیب تیم های لبنان و اردن اعتراض کردیم. بعد از آن بود که اردنی ها برنامه مسابقات را به خواست خود تغییر دادند. طبق برنامه جدید، لبنان که در کل رقیب اصلی ما در غرب آسیا به حساب می آید، حریف روز نخست برای ایران شد درحالی که ابتدا قرار بود با اردن بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان ادامه داد: طبق برنامه تغییر یافته، میزبان مسابقات در روز نخست با سوریه رقابت کرد. آنها برنامه را تغییر دادند تا راه را برای فینالیست شدن خود مهیا نمایند اما اصلاً تصور هم نمی کردند در همان روز اول مغلوب سوریه شوند و سپس مقابل ما هم شکست بخورند. تیم ملی ایران در این رقابت ها دوبار اردن را با اقتدار شکست داد.

متشرعی توضیح داد: ما مقابل سوریه شکست خوردیم اما بدون شک مسائل داوری در نتیجه بازی، تأثیر مستقیمی داشت. در روز اول هم مغلوب لبنان شدیم که سطح بسکتبال بالایی دارد؛ البته که معتقدم با تدارکات بیشتر و تمرینات متوالی، می توانیم لبنان را هم در میادین پیش رو شکست دهیم.

وی با یادآوری اینکه حضور در مسابقات دسته دوم کاپ آسیا در برنامه تیم ملی بسکتبال بانوان قرار گرفته است، گفت: البته هنوز زمان و محل برگزاری این رقابت ها تعیین نیست درحالی که در خصوص رقابت های دسته اول کاپ آسیا، همه موارد تعیین شده است. با این حال باید خود را برای این رقابت ها آماده کنیم تا هر زمان که برای برگزاری مسابقات اعلام شد، مسئله ای به لحاظ حضور نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در خصوص برنامه های خود برای این تیم و حضورش در کاپ آسیا اضافه نمود: صحبت هایی با فدراسیون شده است البته از الان نمی توانم در خصوص برنامه ها صحبت کنم بخصوص با تعطیلاتی که در پیش داریم اما این امیدواری را دارم که حمایت لازم از طرف فدراسیون انجام گردد؛ همان طور که امروز شاهد این حمایت بوده ایم ضمن اینکه امیدوارم اسپانسرها هم گرایش بیشتری نسبت به بسکتبال بانوان داشته باشند که قطعاً حضورشان در پیگیری برنامه ها مؤثر است.

وی همچنین تأکید کرد: تیم ملی بسکتبال بانوان نباید فراموش گردد. مسئولان توجه لازم را به این تیم داشته باشند؛ بخصوص اینکه تیمشان در غرب آسیا نشان داد که پتانسیل و انگیزه لازم را برای نتیجه گیری و مدال آوری دارد.

متشرعی همچنین در خصوص صحبت های نایب رئیس فدراسیون بسکتبال و اینکه وی نسبت به صعود تیم ملی بانوان از دسته دوم کاپ آسیا ابراز امیدواری نموده است، گفت: من به عنوان مربی همواره بالاترین را می بینم و هدفم از هر حضوری، قهرمانی است. ملی پوشانمان هم به قدری انگیزه دارند که فقط به صعود فکر می نمایند اما باید این را در نظر گرفت که از دسته دوم کاپ آسیا، فقط یک تیم صعود می نماید و قطعاً همه تیم ها برای همین صعود، وارد مسابقات می شوند. کوشش ما هم این است که به این مهم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 411

به "تیم ملی بسکتبال بانوان فراموش نشود، به حمایت احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی بسکتبال بانوان فراموش نشود، به حمایت احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید