جزئیات قرارداد های 89 روزه پرستاران و اخراج پس از آن

به گزارش تاورنا، خبرگزاری خبرنگاران- قرارداد 89 روزه و یا 85 روزه برای استخدام پرستاران و سپس زیر تعهد زدن و بیمه نکردن پرستاران متخصص و جوان کشور غیر قانونی و خلاف اخلاق است.

جزئیات قرارداد های 89 روزه پرستاران و اخراج پس از آن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر محمد میرزابیگی در حاشیه نشست خبری سازمان نظام پرستاری به مناسبت روز جهانی پرستار اضافه کرد: حرکت بعضی دانشگاه ها در جذب 89 روزه و یا 85 روزه پرستاران اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی است که پیگرد قانونی دارد.

وی اضافه کرد: من از تمام دستگاه های نظارتی می خواهم به این موضوع ورود پیدا نمایند و به حرمت قداست کار پرستاران جلوی اینگونه تخلفات را بگیرند.

وی با بیان اینکه بعضی دانشگاه ها در بحران کرونا پرستار جذب کردند و پس از 89 روز به پرستار می گویند خداحافظ! ادامه داد: در همه گیری کرونا بیش از 100 هزار نیروی پرستار به کرونا مبتلا شده اند که معلوم نیست چند نفر آن ها همین پرستارانی بودند که 89 روزه به کار گرفته و معلوم نیست چند نفر حتی خانواده هایشان را درگیر کرونا نموده اند.

آقای میرزابیگی اضافه کرد: پارسال که همه گیری کرونا آغاز شد فراخوان دادیم و نیرو های پرستار داوطلبانه به میدان آمدند و در بحران کرونا ایفای نقش کردند، اما بعضی دانشگاه ها در این بین قول هایی دادند و تا کرونا فروکش کرد پرستار را رها و بیرون کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رییس سازمان نظام پرستاری گفت: این کار انگیزه نیروی جوان و متعهد پرستاران را کاهش داده و بعضی مدیران میانی با سلیقه شخصی با قداست کار پرستاران بازی می نمایند و آن را زیر پا می گذارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1632

به "جزئیات قرارداد های 89 روزه پرستاران و اخراج پس از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات قرارداد های 89 روزه پرستاران و اخراج پس از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید