حضور سفیر ایران در اندونزی در دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی

به گزارش تاورنا، دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی با عنوان مردم سالاری و فراگیری(دخیل نمودن همه بازیگران جامعه) با حضور 90 نماینده از کشورهای مختلف و 10 سازمان بین المللی شروع به کار کرد.

حضور سفیر ایران در اندونزی در دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، دوازدهمین نشست مجمع دموکراسی بالی روز پنجشنبه 14 آذر با شرکت وزرا و معاونین امور خارجه، سفرای کشورهای مختلف و محمد آزاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جزیره بالی با 4 موضوعیت شروع به کار کرد.

موضوعات مورد بحث دوازدهمین اجلاس بالی در بخش دولتی شامل حرکت به سوی جامعه فراگیر ، بخش اجتماعات مدنی با موضوعیت خیزش انحصارگرایی و افول دموکراسی، بخش جوانان با موضوعیت جوانان و مردم سالاری دیجیتال فراگیر و در بخش آخر موضوع فراگیری اقتصاد انجام پذیرفت.

ابتکار اجلاس دموکراسی بالی در سال 2008 به دست آقای سوسیلو بامبانگ یودیونو، رئیس جمهور پیشین اندونزی در راستای ارتقاء همکاری های صلح و مردم سالاری نه تنها در منطقه بلکه به صورت جهانی صورت گرفت.

جلسه افتتاحیه دوازدهمین مجمع دموکراسی، توسط وزیر امور خارجه اندونزی ، خانم رتنو مارسودی انجام پذیرفت و در سخنرانی افتتاحیه، وی ضمن برشمردن ارتباط مستقیم فراگیری و دموکراسی ابراز کرد: هنگامی مردم سالاری به غایت مطلوب خود نیل خواهد نمود که در جهت فراگیر بودن گام بردارد.

وی در ادامه گفت: دموکراسی به خودی خود هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف، که همان صلح پایدار است، می باشد به همین دلیل ثبات یک کشور با فراگیری بیشتر و آزادی رابطه مستقیم دارد.

وی از مشارکت سیاسی زنان نیز یاد کرد و اضافه کرد مشارکت سیاسی زنان نقش مهمی در دموکراسی فراگیر ایفا می نماید.

مارسودی اذعان داشت: حضور همه اقشار مختلف جامعه می بایست با اعتماد سازی و دوری از هرگونه سیاست زدگی باشد و این مشارکت می بایست در راستای القای امید در جامعه و ایجاد رشد و جامع گرایی باشد. در جلسه وزرایی نکاتی به مانند کثرت گرایی در عین احترام به فرهنگ بومی، توجه به ویژگی های خاص جوامع(هوشمندی محلی) و دسترسی آسان به منابع جهت فراگیری مالی مطرح وتاکید گشت که بهره گیری سیاسی و ابزاری از دموکراسی منتج به بی ثباتی، عدم صلح و بهروزی خواهد گشت.

وزرای خارجه استرالیا، کنیا ، نامیبیا، تیمور شرقی، جزایر سلیمان، وزیر مشاور در امور خارجه قطر، و معاون وزیرامور خارجه مالزی در این نشست حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 524

به "حضور سفیر ایران در اندونزی در دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سفیر ایران در اندونزی در دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید