خبرنگاران تشریح طرح توسعه 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب

به گزارش تاورنا، اهواز- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با وجود شرایط اضطراری ویروس کرونا، با کوشش و هماهنگی که صورت گرفت فرآیند مناقصه چهار بسته قراردادی جدید از طرح توسعه 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب در مراحل پایانی است.

خبرنگاران تشریح طرح توسعه 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب

به گزارش سه شنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، احمد محمدی در تشریح آخرین شرایط طرح توسعه 28 مخزن این شرکت گفت: با شروع اپیدمی ویروس کرونا در کشور و با وجود محدودیت های اجتناب ناپذیر به وجود آمده، با مدیریت بهینه منابع انسانی و رعایت زمان بندی لازم، فرآیند مناقصه چهار بسته قراردادی جدید از این طرح در مراحل پایانی قرار دارند.

وی ادامه داد: این بسته ها شامل بالارود، مارون سه، مارون6 و چیلینگر / گرنگان در مرحله ارزیابی فنی - مالی مناقصه گران هستند. امور مناقصه سه بسته دیگر شامل سولابدر، بینک و لالی بنگستان نیز در روزهای پیش رو شروع می گردد.

محمدی با اشاره به لزوم به انتها رسیدن مناقصه های تمام 27 بسته طرح افزایش و نگهداشت فراوری 28 مخزن این شرکت حداکثر تا سه ماه آینده، خاطر نشان کرد: تا به امروز تکلیف 13 بسته از این طرح معین شده است و تا 2 هفته دیگر تکلیف چهار بسته دیگر نیز معین خواهد شد.

وی ادامه داد: همه طرح های اولویت دار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با وجود شرایط اضطراری کرونا، ضمن رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی و توجه به دستورات کادر درمانی، به صورت پیوسته در حال پیگیری و اجرا هستند.

بر اساس این گزارش، با توسعه 28 مخزن در چارچوب مدل جدید قراردادی عملیات محور (Job Based) فراوری نفت این شرکت در طول 2 سال آینده حداکثر 341 هزار بشکه افزایش می یابد.

اعتبار مورد احتیاج برای توسعه این مخازن حدود 4.6 میلیارد دلار تخمین زده می گردد که این حجم سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در استان تاثیر بسزایی دارد.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال 1395 با طرح ابتکاری خود دو نوع قرارداد عملیات محور و میدان محور برای توسعه مخازن خود به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه داد که خوشبختانه هر دو نوع قرارداد مورد تصویب نهاده شد و فضا برای جذب سرمایه های عظیم، متوسط و کوچک فراهم شد.

شرکت ملی نفت ایران ابتدا مجوز توسعه 27 مخزن در قالب قراردادهای عملیات محور ارائه داد که در اردیبهشت ماه سال 1397 مجوز توسعه میدان قلعه نار نیز ابلاغ شد و تعداد مخازن به 28 مخزن افزایش یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 919

به "خبرنگاران تشریح طرح توسعه 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشریح طرح توسعه 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید