خبرنگاران دبیرکل وزارت امور مذهب یونان: گفت وگوی بین دینی با ایران اهمیت بسزایی دارد

به گزارش تاورنا، آتن- خبرنگاران- دبیرکل وزارت آموزش و امور مذهب یونان در ملاقات رایزن فرهنگی کشورمان با وی، گفت: برگزاری و تداوم گفت وگوهای بین دینی میان دو کشور، مهم و حائز اهمیت هستند.

خبرنگاران دبیرکل وزارت امور مذهب یونان: گفت وگوی بین دینی با ایران اهمیت بسزایی دارد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، جرج کالئیجیس روز یکشنبه در ملاقات دکتر علی محمد حلمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با وی، نقش گفت گوهای بینا دینی و همکاریهای رهبران دینی دو کشور ایران و یونان را بسیار مهم برشمرد.

وی اضافه نمود: کوششهای اجرا شده در سه سال گذشته برای استمرار این گفت وگوها بسیار قابل تحسین و ارزشمند است؛ ما خواهان تداوم و تقویت این تعاملات هستیم.

دبیرکل وزارت آموزش و ادیان یونان افزود: همان گونه که در سال گذشته با نظر مثبت وزیر و اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان محتوای تفاهم نامه همکاری های مشترک، پیگیری و نهایی شد، اینک با توجه به تغییر دولت، کوشش خواهیم کرد با وزیر جدید آموزش و امور مذاهب در این باره صحبت کنیم و پس از رایزنی با وی در مورد امضای تفاهمنامه اقدامات لازم را انجام دهیم.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن نیز در این ملاقات با اشاره به روابط خوب وزارت آموزش و امور ادیان بویژه دبیرکل این وزارتخانه با رایزنی فرهنگی و رشد این روابط در طول چهار سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت کارهای مشترک و همکاریهای خوبی داشتیم که از مهمترین آنها، برگزاری مجدد گفت وگوهای بینا دینی ایران و یونان و استمرار روابط محبت آمیز اندیشمندان مسلمان ایرانی و مسیحیان ارتدوکس یونانی بوده است.

حلمی اضافه نمود: برگزاری مجدد این گفت وگوها که برای سالها متوقف شده بود، بیانگر کوشش ها و تمایل دو طرف بر توسعه روابط دو کشور در زمینه های علمی و فرهنگی است و امیدوارم روابط دو کشور نیز در تمام زمینه ها توسعه یابد.

وی با اشاره به وضع کرونایی و تعویق برگزاری دور بعدی گفت وگوهای بینا دینی دو کشور ایران و یونان که قرار بود در نیمه دوم خردادماه امسال در تهران برگزار گردد، گفت: پیشنهاد می کنیم که نشست مقدماتی این دور از گفت وگوها در آینده نزدیک به صورت وبینار و با توافق طرفین برگزار گردد.

رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ادامه، با اشاره به ضرورت امضای تفاهم نامه همکاریهای علمی، دانشگاهی بویژه گفت وگوهای بینا دینی و اعطای بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی به پژوهشگران دو کشور، گفت: امیدواریم این تفاهم نامه که ظرف ماههای گذشته مورد آنالیز و موافقت نهایی دو طرف ایرانی و یونانی یعنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت آموزش و امور ادیان و کلیسای ارتدوکس یونان رسیده است، بزودی امضا شده و به مرحله اجرا گذاشته گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1049

به "خبرنگاران دبیرکل وزارت امور مذهب یونان: گفت وگوی بین دینی با ایران اهمیت بسزایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دبیرکل وزارت امور مذهب یونان: گفت وگوی بین دینی با ایران اهمیت بسزایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید