خروج آمریکا از بیانیه پایانی G7، ترامپ کانادا را تنبیه کرد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، نشست رهبران G7 که در کبک کانادا برگزار گردید برخلاف انتظار با صدور بیانیه مشترک از سوی کشورهای عضو خاتمه یافت حال آنکه عمر این اتفاق نظر بیش از فاصله ترک محل کنفرانس از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سوار شدن به هواپیمایی که راهی سنگاپور بود، دوام نیاورد.

خروج آمریکا از بیانیه پایانی G7، ترامپ کانادا را تنبیه کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

موضوع از این قرار است که ترامپ حین پرواز در پیامی توییتری از تصمیم برای پشت پا زدن به بیانیه مشترک G7 اطلاع داد و گفت به مسئولین آمریکایی امر نموده نه تنها بیانیه را اجرا نکنند بلکه به فکر اعمال تعرفه بر صنعت خودروسازی نیز باشند.

اما ترامپ علت تغییر نظر ناگهانی خود را عدم صداقت جاستین ترودو میزبان کانادایی خود مطرح کرد.

لازم به ذکر است بعد از آنکه رهبران G7 برای نمایش یکپارچگی خود بیانیه مشترکی را مبنی بر احترام به تجارت آزاد و عادلانه صادر کردند، ترامپ کانادا را به قصد شرکت در نشست ازپیش مشخص شده با رهبر کره شمالی به مقصد سنگاپور ترک کرد و درهمین فاصله، ترودو نیز پشت تریبون رفت و خطاب به کانادایی ها گفت: تعرفه های گمرکی آمریکا توهین آمیز است و اتاوا تا اول ماه میلادی آینده (جولای) در مقام مقابله به مثل برخواهد آمد.

وی همچنین گفت: کانادایی ها مودب هستند اما اجازه نخواهند داد کسی به آنها زور بگوید.

این اظهارنظر نخست وزیر جوان کانادا موجب شد تا ترامپ در میانه راه سفر به سنگاپور، سراغ توییتر رفته و بنویسد: جاستین ترودو طی نشست G7 خیلی متانت و فروتنی به خرج داد اما همه اینها تا وقتی بود که من نشست را ترک کنم و بعد در یک کنفرانس خبری از عباراتی مثل تعرفه های آمریکا توهین آمیز است یا زیر بار زور نمی رویم استفاده کرد. رفتاری که نشانه ضعف بسیار و عدم صداقت است. تعرفه های آمریکا پاسخی به تعرفه های 270 درصدی ترودو روی محصولات لبنی (آمریکا) است!

بهاین ترتیب، ترودو جوان نه تنها فرصت برطرف تعرفه های آمریکا روی صنایع آلومینیوم و فولاد را از دست داد بلکه دیگر کشورهای G7 را نیز با خطر اعمال تعرفه های بیشتر به ویژه در صنعت خودروسازی روبرو کرد.

این درحالی است که ترودو همچنان از التزام به بیانیه پایانی نشست علیرغم عقب نشینی ترامپ سخن گفت اما باید دید پاسخ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به تهدیدهای جدید آمریکا چه خواهد بود.

ماکرون پیش از اعلام عقب نشینی ترامپ، نشست G7 را موفقیت آمیز توصیف نموده بود!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 424

به "خروج آمریکا از بیانیه پایانی G7، ترامپ کانادا را تنبیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج آمریکا از بیانیه پایانی G7، ترامپ کانادا را تنبیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید