دانش پرورش ماهی در قفس مازندران در ویتنام ارائه می گردد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: استاندار مازندران با اشاره به قابلیت دانش پرورش ماهی در قفس مازندران توسط فعالان شیلاتی استان، گفت: دانش پرورش ماهی در قفس مازندران در ویتنام ارائه می گردد.

دانش پرورش ماهی در قفس مازندران در ویتنام ارائه می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در دیدار سفیر ویتنام در ایران در استانداری، گفت: کشور انقلابی ویتنام دارای سبقه فرهنگی بالا و ارتباطات موثر و دیرینه ای با ایران است.

وی اضافه کرد: می توانیم زمینه های همکاری این دو کشور را که مدتها پیش مغفول مانده بود، دوباره فعال سازی کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه انقلاب مردم ویتنام و سواق انقلابی آنان دیرینه است، توضیح داد: انقلاب ویتنام پس از تهاجم وحشیانه مریکا در این کشور صورت گرفت و این کشور اکنون استقلال یافته است.

فلاح با بیان اینکه دفاع مردم ویتنام در برابر استکبار در تاریخ ماندگار شده است، اضافه کرد: به رغم اینکه این کشور درگیر جنگ بوده ولی در سال های اخیر دارای پیشرفت های مالی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آشنایی این کشور با ظرفیت های مازندران می تواند زمینه ساز توسعه روابط باشد، گفت: مازندران با چهار کشور حاشیه دریای خزر هم مرز بوده و شاخصه مناسبی دارد.

وی با اعلام اینکه همکاری خوبی از سوی مازندران با کشورهای سی آی اس برقرار شده است، گفت: این استان دارای سه بندر تجاری و یک بندر نفتی بوده که می تواند برای کشور ویتنام بسیار اثرگذار باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران استانی با موضوع کشاورزی بوده و بخش عمده اشتغال استان در این بخش است، اضافه کرد: این استان آمادگی تبادل خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دنیا را دارد.

فلاح با اشاره به اینکه برنج، مرکبات، آبزیان استان دارای قابلیت منحصر به فردی است، گفت: این استان رتبه برتر فراوری برنج سفی در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه مازندران دارای قابلیت گردشگری منحصر به فردی در کشور است، اضافه کرد: صنعت مازندران نیز در صندلی متوسطی بوده و می تواند قابلیت صادراتی داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت های علمی و دانشگاهی دارای قابلیت هایی است، گفت: آمادگی تبادل استاد و دانشگاه بین دانشگاه های مازندران و ویتنام وجود دارد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 318

به "دانش پرورش ماهی در قفس مازندران در ویتنام ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش پرورش ماهی در قفس مازندران در ویتنام ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید