درخواست مسکو از تاجیکستان و قرقیزستان برای حل اختلافات به وسیله مصاحبه

به گزارش تاورنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (آدینه) گفت، مسکو از تاجیکستان و قرقیزستان می خواهد تا اختلافاتشان را به وسیله مصاحبه حل و فصل نموده و آماده سازش دیپلماتیک و سیاسی باشند.

درخواست مسکو از تاجیکستان و قرقیزستان برای حل اختلافات به وسیله مصاحبه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از دو طرف می خواهیم تا به یک توافق بلندمدت دست پیدا نمایند که اجازه عادی سازی اوضاع و اجتناب از وقوع مجدد درگیری های مشابه را می دهد. این موضوع فقط به وسیله مذاکره به دست می آید.

وی ادامه داد، مسکو حامی تصمیم دوشنبه و بیشکک برای تشکیل یک کارگروه مشترک به منظور نظارت بر اوضاع مرزی است. همچنین با توجه به اولویت های همکاری استراتژیک با قرقیزستان و تاجیکستان، روسیه آماده یاری به هر شکل برای حل تمامی اختلافات به وسیله روش های دیپلماتیک و سیاسی است.

در همین حال، سرویس اقدام خارجی اروپا نیز امروز اعلام نمود اتحادیه اروپا از خشونتی که در مرز بین تاجیکستان و قرقیزستان رخ داد، ابراز تاسف نموده است.

درگیری های مسلحانه در مرز بین قرقیزستان و تاجیکستان پنجشنبه رخ داد و طی آن ده ها تن کشته و بیش از 150 تن زخمی شدند.

سرویس اقدام خارجی اروپا همچنین اعلام نمود اتحادیه اروپا از توافق به دست آمده روز پنجشنبه بین تاجیکستان و قرقیزستان برای برقراری آتش بس و مذاکرات آینده به منظور سازش سیاسی در مسائل مرزی استقبال می نماید.

همچنین اتحادیه اروپا از وقوع خشونت روزهای گذشته ابراز تاسف نموده و با آنهایی که خانواده، دوستان و خویشاوندان خود را در این درگیری ها از دست دادند، ابراز همدردی می نماید.

بر اساس اعلامیه اتحادیه اروپا، این اتحادیه اعلام نموده است که در صورت احتیاج آماده ارائه یاری های فنی و سیاسی با هدف برقراری ثبات در منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1617

به "درخواست مسکو از تاجیکستان و قرقیزستان برای حل اختلافات به وسیله مصاحبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مسکو از تاجیکستان و قرقیزستان برای حل اختلافات به وسیله مصاحبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید