لاوروف از اتهامات بی اساس اتحادیه اروپا علیه روسیه ابراز تاسف کرد

به گزارش تاورنا، وزیر امور خارجه روسیه از عملکرد ضعیف کشور های عضو اتحادیه اروپا و اتهامات علیه روسیه در مورد پرونده آلکسی ناوالنی ابراز تاسف کرد.

لاوروف از اتهامات بی اساس اتحادیه اروپا علیه روسیه ابراز تاسف کرد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از کمبود اطلاعات واقعی در مورد پفراینده آلکسی ناوالنی و از بین رفتن روابط مسکو و بروکسل در پی این اتهامات ابراز تاسف کرد.

وی امروز آدینه گفت آلمان با عدم اشتراک اطلاعات درباره مسمویت ادعایی الکسی ناوالنی مخالف مسکو، تعهدات بین المللی خود را نادیده می گیرد.

لاوروف گفت اتحادیه اروپا با تهدید به تحریم علیه روسیه خارج از فرایند قانونی عمل می نماید.

در همین حال دانمارک از قصد خود برای پیوستن به تحریم کسانی گفته که پشت مسمومیت ادعایی چهره مخالف دولت روسیه قرار دارند.

وزیر خارجه دانمارک بعد از صحبت با لاوروف، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما خواهان تحقیقات شفاف و جامع هستیم تا تعیین گردد چه کسی کوشش کرد الکسی ناوالنی را به قتل برساند و همچنین اطمینان حاصل گردد که عاملان بدون مجازات نخواهند ماند. ما قطعاً به تحریم ها علیه این افراد خواهیم پیوست.

پیش تر منابع مطلع اعلام کردند فهرست تحریمی که توسط آلمان و فرانسه در ارتباط با مسئله ناوالنی تهیه شده، 9 مقام روس از جمله افرادی در دولت و سرویس های امنیتی این کشور را شامل می گردد.

این در حالی است که مسکو هر گونه اتهام در مورد ناوالنی را رد نموده و از آلمان خواسته مدارک خود را در اثبات این ادعا که وی با گاز عامل اعصاب نویچووک مسموم شده است را ارائه کند.

پیشتر پسکوف همچنین در واکنش به اتهام زنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) مبنی بر یافت شدن ماده شیمیایی عامل اعصاب در نمونه خون ناوالنی توضیح داد که روسیه هیچ سلاح شیمایی فراوری نمی نماید.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه هنوز اطلاعات رسمی توسط این سازمان درباره پفراینده ناوالنی به مسکو ارائه نشده، گفت روسیه به صورت کامل به الزاماتش ذیل معاهده کنترل تسلیحاتی در ممنوعیت ساخت تسلیحات شیمیایی پایبند است.

4155/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1247

به "لاوروف از اتهامات بی اساس اتحادیه اروپا علیه روسیه ابراز تاسف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف از اتهامات بی اساس اتحادیه اروپا علیه روسیه ابراز تاسف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید