رئیس جهمور آینده افغانستان حمایت بخش اندکی از مردم را خواهد داشت

به گزارش تاورنا، سفیر آمریکا در کابل گفت: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پایین بوده است و این نشان می دهد که بخش بزرگ مردم از رئیس جهمور آینده حمایت نمی کند

رئیس جهمور آینده افغانستان حمایت بخش اندکی از مردم را خواهد داشت

به گزارش ، جان بس، سفیر آمریکا در کابل در انتها ماموریتش در تبادل نظر با شبکه طلوع نیوز افغانستان گفت: هر نامزدی که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروز گردد، کمتر از یک میلیون رای دارد و از همین رو باید به فکر ایجاد یک حکومت فراگیر باشد.

وی گفت: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری پایین بوده است و این نشان می دهد که بخش بزرگ مردم افغانستان از رئیس جهمور آینده حمایت نمی کند و رئیس جمهور بعدی باید به خواسته ها، بیم ها و مخالفت های بخش بزرگی از جامعه گوش دهد و به گونه ای حکومت کند که مردم احساس نمایند صدایشان شنیده می گردد.

جان بس با اشاره به میزان اندک مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان افزود: اگر کسی در دور نخست برنده گردد، این برنده در کشوری با بیش از 30 میلیون جمعیت که 9 میلیون آن برای رأی دهی ثبت نام نموده بودند، کمتر از یک میلیون رای خواهد داشت و در فرهنگ سیاسی، این یعنی حمایت شمار بزرگی از مردم با آن شخص نیست.

وی در خصوص صلح تاکید نمود: ما به کاهش خشونت ها یا آتش بس تنها میان طالبان و آمریکا و نیروهای ائتلاف نمی اندیشیم. این باید نیروهای افغان را در بر گیرد زیرا در غیر آن کاهش خشونت ها به میان نخواهد آمد.

سفیر آمریکا افزود که برای انجام مذاکرات بین الافغانی باید هیاتی تشکیل گردد که از همه مردم افغانستان نمایندگی کند.

وی در خصوص مبارزه با فساد در افغانستان گفت: اگر دولت افغانستان نتواند با فساد مبارزه کند، جامعه جهانی اعتقاد و اعتمادش را به نحوه مصرف یاری ها در این کشور از دست می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 720

به "رئیس جهمور آینده افغانستان حمایت بخش اندکی از مردم را خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جهمور آینده افغانستان حمایت بخش اندکی از مردم را خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید