رشد 135درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در 15ماه اخیر

به گزارش تاورنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رشد 135 درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن 98 تا به امروز، افزایش 30 درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش 100درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان صورت گرفته یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و کوشش هایی است که در حوزه مالی صندوق بازنشستگی صورت گرفته است.

رشد 135درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در 15ماه اخیر

به گزارش خبرنگاران، فاز نخست پروژه توسعه فراوری تایرهای موتوری نسل دوم ایران یاسا امروز (شنبه) با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مدیران و کارکنان شرکت ایران یاسا تایر و رابر در تهران برگزار گردید.

دکتر اکبر افتخاری در این مراسم، ایران یاسا را یکی از شرکت های چابک و منظم صندوق بازنشستگی توصیف کرد و با اشاره به شعار سال جاری گفت: شاید در بعضی دستگاه ها شعار جهش فراوری یا فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها محسوس یا قابل دستیابی نباشد، اما در صندوق بازنشستگی کشوری به واسطه فعالیت های اقتصادی شرکت های تابعه، این امر بسیار مهم و قابل لمس است.

افتخاری با بیان اینکه هرچه در شرکت های تابعه ما فراوری می گردد، در صندوق بازنشستگی به صورت مستقیم مصرف می گردد گفت: فراوری شرکت ها برای صندوق بازنشستگی همان سودآوری و آورده های اقتصادی شرکت ها است و موارد مصرف این فراوری، همان پرداخت حقوق، بیمه تکمیلی و طرح های رفاهی است؛ بنابراین ثمره کوشش شما عزیزان در زندگی و معیشت بازنشستگان خود را نشان می دهد.

وی توضیح داد: رشد 135 درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن 98 تا به امروز، افزایش 30 درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش 100درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان صورت گرفته یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و کوشش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی صورت گرفته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تقدیر از نقش شرکت ایران یاسا در تامین منابع اقتصادی حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: این شرکت یکی از برترین شرکت های صندوق در سال 99 بود که البته به دلیل دارایی های در اختیار و قدمتی که این شرکت دارد، انتظار ما از فراوری و سودآوری این شرکت بسیار بیشتر از شرایط فعلی است.

افتخاری افزود: افزایش سودآوری شرکت های تابعه صندوق از 3500 میلیارد تومان به 13 هزار و 500 میلیارد تومان یک جهش پیروز بوده که نتیجه آن کاهش وابستگی منابع صندوق بازنشستگی به بودجه دولت برای نخستین بار است.

وی توضیح داد: در 15 سال به صورت مستمر وابستگی منابع صندوق به دولت افزایش یافته بود تا جاییکه سال 98 به بیش از 75درصد رسید و اگر همان فرایند در سال گذشته ادامه می یافت، میزان وابستگی ما به دولت به 88 درصد می رسید؛ اما با اقدامات مدیریتی و تعریف ادبیات مشترک و ویژه در مورد جهش فراوری و سودآوری شرکت ها، سال جاری برای اولین بار میزان وابستگی صندوق با وجود اجرای طرح عظیم همسان سازی، شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین تحریم ها و فشارهای اقتصادی به کمتر از 70درصد رسیده است.

افتخاری تاکید نمود: بنابراین خدمت کارکنان و کارگران شرکت های تابعه صندوق فقط یک جنبه مادی و شخصی ندارد، بلکه اثر آن معنوی بوده و ناشی از آورده ای است که به طور مستقیم در زندگی بازنشستگان عزیز ظهور می یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، او بازنشستگان را صاحبان اصلی سرمایه ها و دارایی های صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن مطرح نمود و گفت: کوشش ما بهبود زندگی بازنشستگان است و هرچه کوشش شرکت های تابعه برای بهبود فراوری و افزایش سودآوری بیشتر باشد، به ما در این راستا یاری خواهد نمود. برای صندوق مبنای محاسبه و برنامه ریزی، ارزش افزوده اقتصادی شرکت ها و نه سود حسابداری آن ها است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1645

به "رشد 135درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در 15ماه اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 135درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در 15ماه اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید