روستای ابوالفضل؛ روایتی دیگر از تبعیض مداری

به گزارش تاورنا، چرا وقتی مستضعفان در مقابل قانون قرار می گیرند، قانون تبدیل به اژد های هفت سری می گردد که مو را از ماست بیرون می کشد، اما زمانی که قانون در تعارض با تصرفات املاک در خیابان فرشته قرار می گیرد، چهره ای لطیف و اهل تسامح به خود گرفته است؟

روستای ابوالفضل؛ روایتی دیگر از تبعیض مداری

گروه دانشگاه خبرنگاران-امیرحسین احمدیان؛ * ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل این روز ها ابعاد گسترده ای پیدا نموده است؛ اهالی روستای ابوالفضل از قبل انقلاب در این منطقه ساکن و در زمین های روستا به کشاورزی مشغول شدند.

البته هیچ سند مالکیتی برای آن ها صادر نشده است، اما کشاورزان در این روستا سال های سال به کشاورزی مشغول بوده و زمین های کشاورزی آن را احیا نموده اند.

هجوم مأموران نیروی انتظامی برای تخریب خانه های ساکنین، حجم زیادی از رعب و وحشت را برای اهالی به همراه داشته است.

ماجرا از این قرار است که بنیاد مستضعفان معتقد است که در این منطقه تصرفاتی اتفاق افتاده است.

هم چنین به گفتهٔ امام جماعت روستا به دلیل اینکه این روستا به رسمیت شناخته نمی گردد، ساکنان از بسیاری از امکانات محروم بوده اند.

سؤال اصلی این است که، چرا پس از سال ها سکونت اهالی در این منطقه، که گفته می گردد 300 خانوار در این روستا ساکن هستند، چه شد که بنیاد یاد اموال و اراضی خود افتاده است؟!

آن هم در این شرایط بحرانی کسب و کار که گذران زندگی را بر همهٔ ملت سخت نموده است.

اما بحث این جاست که چرا وقتی مستضعفان در مقابل قانون قرار می گیرند، قانون تبدیل به اژد های هفت سری می گردد که مو را از ماست بیرون می کشد، اما زمانی که قانون در تعارض با تصرفات املاک در خیابان فرشته قرار می گیرد، چهره ای لطیف و اهل تسامح به خود گرفته که اهل سازش است و هم چنین رئیس قانون به اشتباه خود اعتراف نموده و طلب حلالیت می نماید!

درد مردم در استان خوزستان، مثنویِ هفتاد منی است که هر از گاهی در نقطه ای، این زخم سر باز می نماید و جان مردم زحمت کش را به رعشه می اندازد.

حال، آخرین خبر این است که تخریب خانه های روستای ابوالفضل اهواز متوقف و منوط به راه حل حمایتی از ساکنان شده است. گویی قرار است زمینهٔ انتقال این خانوار ها به منطقه ای مسکونی فراهم شده و هزینهٔ پیش پرداخت مسکن آن ها توسط بنیاد مستضعفان پرداخت گردد. اما باید پرسید که این سکونت دائمی است یا موقتی؟

*امیرحسین احمدیان -دانشجوی کارشناسی مهندسی هوافضا دانشگاه امیرکبیر

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1194

به "روستای ابوالفضل؛ روایتی دیگر از تبعیض مداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای ابوالفضل؛ روایتی دیگر از تبعیض مداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید