سید عباسی: والیبال از داورزنی گذشته است، تصمیمات به داوری القاء شده اند

به گزارش تاورنا، کارشناس والیبال ایران گفت: رشته والیبال به مدیری قوی تر از داورزنی نیاز دارد و فکر می کنم وزارت می خواهد داوری در والیبال باشد، اما روند فعلی او نشان می دهد که تصمیماتش از قبل تعیین شده اند.

سید عباسی: والیبال از داورزنی گذشته است، تصمیمات به داوری القاء شده اند

به گزارش خبرنگاران، با توجه به شرایط خاص والیبال ایران به دلیل اداره شدن با سرپرست و برگزار نشدن انتخابات و موفقیت های تیم های ملی در رده جوانان و بزرگسالان در عرصه های بین المللی، زمینه گفت و گویی را با دنیاگیر سیدعباسی یکی از کارشناسان والیبال فراهم گردیم که در ادامه مصاحبه او با خبرگزاری خبرنگاران را می خوانید:

بحث تیم های ملی با فدراسیون متفاوت است

او درباره شرایط والیبال ایران گفت: بحث تیم های ملی با فدراسیون کاملا جدا است. اگر بخواهیم عملکرد تیم های ملی را بررسی کنیم بدون شک بهترین شرایط را دارند، اما در مورد فدراسیون اینطور نیست. ما در لیگ ملت ها بهترین عملکرد را داشتیم و تنها برابر لهستان بازی را باختیم که این اتفاق در ورزش طبیعی است و باید از این تیم قبول کرد. جوانان ما هم در دنیا قهرمان شدند که کار بسیار بزرگی بود.

سیدعباسی اضافه نمود: این نتیجه رکورد شکنی به حساب می آید، چرا که همان تیم نوجوانان که قهرمان دنیا شد در یک رده بالاتر هم عنوان قهرمانی را تکرار کرد. جوانان والیبال آینده تیم ملی ایران هستند. امیدوارم در انتخابی المپیک هم بهترین نتیجه را کسب کنیم تا نتایج خوب تیم ملی کامل شود.

برگزار نشدن انتخابات ضعف است

کارشناس والیبال ایران در مورد فدراسیون نیز گفت: تقریبا 7 - 8 ماه است که فدراسیون ایران با سرپرست اداره می شود در حالی که این شرایط نباید بیش از 3 ماه طول می کشید. با سرپرست نمی توان برنامه ریزی های طولانی مدت انجام داد و این موضوع یک ضعف است. امیدوارم هر چه سریع تر انتخابات برگزار شود تا تکلیف والیبال روشن شود، هرچند که به نظر نمی رسد این اتفاق با توجه به برنامه مسابقات به این زودی ها پیش بیافتد.

وزارت باید توضیح دهد

او در مورد دلایل تاخیر در برگزاری انتخابات نیز اظهار کرد: نمی دانم دوستان چه هدفی دارند و چرا باید برگزاری انتخابات تا این اندازه طول بکشد! خود وزارت ورزش باید به این سوال باید پاسخ دقیق دهد، اما این را می دانم که چنین شرایطی برای والیبال ایران که در سطح دنیای شناخته شده است، قشنگ نیست. یکبار گفتند انتخابات پس از انتها لیگ است، یکبار گفتند آخر سال، یکبار گفتند بعد از لیگ ملت ها و حالا هم که فعلا برگزار نشده است. بهتر بود بعد از ضیائی سریعا انتخابات برگزار می شد چون همانطور که قبلا هم گفتم، برنامه فشرده مسابقات کار را سخت می کند.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا چنین اتفاقی را می توان دلیل بر مهندسی کردن انتخابات دانست؟ اظهار کرد: خیلی دوست ندارم چنین کلمه ای را به کار ببرم اما طبیعی است که وزارت روی فرد خاصی نظر داشته باشد. با این حال بنده این کلمه را به کار نمی برم و تنها امیدوارم هر تصمیمی گرفته می شود در راستای پیشرفت والیبال باشد.

والیبالی بودن رئیس آینده فدراسیون الزام نیست

او در پاسخ به این سوال که بهتر است رئیس آینده فدراسیون والیبالی باشد یا خیر؟ توضیح داد: الزاما نباید والیبالی باشد. نفراتی چون یزدانی خرم و داورزنی والیبالیست نبودند اما توانستند مدیریت خوبی در والیبال داشته باشند. مدیریت باید مهم ترین ویژگی رئیس آینده والیبال باشد و حال آگر این مدیر از داخل والیبال باشد خیلی بهتر است، اما اگر هم والیبالی نباشد مهم نیست و تنها باید مدیریت بلد باشد.

والیبال از داورزنی گذشته است

سیدعباسی در پاسخ به این سوال که با بازگشت داورزنی موافق است؟ توضیح داد: از نظر من والیبال ایران از سطح آقای داورزنی گذشته است و به مدیر خیلی قوی تر نیاز داریم، بنده با بازگشت او خیلی موافق نیستم. داورزنی هر کاری که توانست برای رشد والیبال ایران انجام داد و الان به نظرم بهتر است همانجا در وزارت به ورزش کشور خدمت کند. البته اختیار دست خود او است و می تواند به انتخابات بیاید، این قدرت را هم دارد. نظر شخصی بنده این است که به والیبال برنشود.

برای برگزاری انتخابات دیر شد

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که بهترین زمان برای برگزاری انتخابات چه زمانی است: توضیح داد: الآن دیگر دیر شده است و باید مسابقات انتخابی المپیک را پشت سر بگذاریم. از نظر من وزارت داوری را آورده است که در صورت عدم حضور داورزنی در والیبال بماند. اما همانطور که گفتم این شرایط برای والیبال قشنگ نیست که با سرپرست اداره شود، بهتر بود هر چه زودتر انتخابات را برگزار می کردند تا تکلیف این رشته تعیین شود.

تصمیمات به داوری القاء شده اند

او در پاسخ به این سوال که با ماندن داوری در فدراسیون والیبال موافق است؟ اظهار کرد: داوری تازه به والیبال آمده است و نمی توان از الآن او را قضاوت کرد، اما چیزی که کاملا تعیین است، تصمیم های او توسط وزارت از پیش تعیین شده اند و روندی را تا به الآن طی کرده است که به او القاء کرده اند. او نیز مدیر است و شاید بعدها بخواهد برنامه ای داشته باشد اما اکنون اینطور نیست و تصمیم ها از پیش تعیین شده اند.

کار در روسیه سخت است

این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که ایران می تواند در مرحله اول انتخابی المپیک به نتیجه برسد؟ توضیح داد: کار در روسیه سخت است. همانطور که می دانید روسیه از نظر فیزیکی یک سر و گردن از همه تیم ها بالاتر بوده و از بهترین تیم های والیبال دنیا است. در لیگ ملت ها هم شاهد این موضوع بودیم که با جوانانش عنوان قهرمانی را کسبب کرد. ما پتانسیل بردن روسیه را داریم، اما کار خیلی سخت است. با همه این موارد من فکر می کنم که ایران بالاخره به المپیک 2020 توکیو می رسد.

می گفتند کولاکوویچ تغییر نسل دهنده است!

سیدعباسی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست کولاکوویچ از جوانان ایران برای مسابقات پیش رو استفاده کند؟ توضیح داد: در حالی که می گفتند کولاکوویچ یکی از بهترین مربیان برای تغییر نسل است، به نظر من برای این اقدام دیگر دیر شد و ما باید خیلی زودتر از این ها جوانان با کیفیت خود را مورد استفاده قرار می دادیم. به نظرم الان باید با همه توان خود در انتخابی المپیک شرکت کرده و به نتیجه برسیم. ضمن اینکه باید بگویم بنده معتقدم چند نفر از بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان ایران می توانند در جمع بهترین های دنیا باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 251

به "سید عباسی: والیبال از داورزنی گذشته است، تصمیمات به داوری القاء شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سید عباسی: والیبال از داورزنی گذشته است، تصمیمات به داوری القاء شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید