شهردار لندن: انگلیس خارج از اتحادیه اروپا بزرگ و باشکوه خواهد بود

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: شهردار لندن در واکنش به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید نمود: انگلیس دلیلی برای ترسیدن به خاطر زندگی خارج از اتحادیه اروپا در صورت شکست مذاکرات ندارد.

شهردار لندن: انگلیس خارج از اتحادیه اروپا بزرگ و باشکوه خواهد بود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، بوریس جانسون شهردار لندن توضیح داد: انگلیس در صورت ترک اتحادیه اروپا آینده ای بزرگ و باشکوه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه اضافه نمود: اگر مذاکرات مجدد برای اجرای اصلاحات مهم در روابط انگلیس با اروپا با شکست روبرو گردد انگلیس هیچ چیزی برای نگرانی و ترس برای زندگی در خارج از اتحادیه اروپا با یک روابط تجاری آزاد با قاره اروپا ندارد.

هدف مهاجرتی دیوید کامرون در مورد هزاران مهاجر خالص با توجه به مرزهای آزاد اتحادیه اروپا دیگر ارزشی نخواهد داشت. به جای آن؛ لندن به یک سیستم دقیق به سبک و سیاق آمریکا احتیاج دارد که در استعدادها تبعیض قائل گردد.

جانسون قرار است فردا گزارش جرارد لیونس مشاور ارشد مالی خود را تایید کند که بر اساس آن به این نتیجه و جمع بندی رسیده است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در شرایط کنونی به نفع این کشور خواهد بود تا اینکه بخواهد در این اتحادیه باقی بماند.

در حالی که سایر مقام های ارشد محافظه کار انگلیس نیز از ایده خروج این کشور از اتحادیه اروپا در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات حمایت نموده اند اظهارات جانسون مشتاقانه ترین سخنانی است که تاکنون در مورد ایده خروج از اتحادیه اروپا مطرح شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات سراسری 2015 میلادی همه پرسی مربوط به ادامه عضویت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در سال 2017 میلادی برگزار خواهد نمود. این تصمیم کامرون با انتقاد شدید بعضی رهبران اروپایی روبرو شده است.

کامرون قول داده است که اگر اصلاحات مورد نظر لندن در روابط و ساختارهای اتحادیه اروپا ایجاد گردد برای باقی ماندن این کشور در این اتحادیه کوشش خواهد نمود.

جانسون در ادامه گفت: من با استدلال خواهم گفت که همه نوع آینده بادوام و باثباتی برای این کشور وجود دارد و ما نباید نگران باشیم. آینده بزرگ و باشکوهی برای انگلیس در اروپا وجود دارد اگر ما بتوانیم آن را اصلاح کنیم. ولی آینده بزرگ و باشکوهی نیز برای انگلیس به عنوان یک اقتصاد آزاد که روابط بزرگ تجاری با اتحادیه اروپا برقرار نموده وجود دارد. مردم انگلیس نباید نسبت به گزینه خروج از اتحادیه اروپا ترس و واهمه داشته باشند. اروپا با یک بحران سیاسی و مالی با رشد پایین در شرایط کنونی دست به گریبان است.

شهردار لندن اضافه نمود: ما باید کاملا مطمئن باشیم که می توانیم برای دستیابی به توافقی که برای اروپا خوب باشد مذاکره و تبادل نظر کنیم و اگر برای دستیابی به این توافق با شکست روبرو شدیم فکر می کنم باید برای زندگی در خارج از اتحادیه اروپا و داشتن روابطی متفاوت آماده شویم. شاید یک رابطه متفاوت با اتحادیه اروپا وجود داشته باشد ولی ما نباید نگران باشیم.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 509

به "شهردار لندن: انگلیس خارج از اتحادیه اروپا بزرگ و باشکوه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار لندن: انگلیس خارج از اتحادیه اروپا بزرگ و باشکوه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید