ظرفیت ایجاد 2500 هکتار گلخانه در کرمانشاه وجود دارد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران/کرمانشاه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه معتقد است، ظرفیت ایجاد 2500 هکتار گلخانه در این استان وجود دارد.

ظرفیت ایجاد 2500 هکتار گلخانه در کرمانشاه وجود دارد

رمضان رویین تن در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به مزایای گلخانه ها و لزوم توسعه این نوع کشت، اضافه نمود: اشتغالزایی و درآمد بالا یکی از مهمترین این مزایا است، زیرا هر هکتار گلخانه معادل هزار هکتار زمین دیم اشتغالزایی و معادل 523 هکتار زمین دیم درآمدزایی دارد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه صرفه جویی در مصرف آب و کاهش ضایعات که در کشاورزی معمولی 15 تا 25 درصد اما در کشت گلخانه ای زیر دو درصد است را از دیگر مزایای این روش کشاورزی دانست.

رویین تن از شرایط گلخانه ها در دنیا، ایران و کرمانشاه هم یاد کرد و اضافه نمود: سه میلیون هکتار گلخانه در دنیا وجود دارد که سهم ایران از این میزان نزدیک به 18 هزار هکتار با میزان فراوری 6.2 میلیون تن است.

وی گفت: در استان کرمانشاه نیز هم اکنون حدود 42.5 هکتار گلخانه در دست بهره برداری داریم.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه معتقد است، در کرمانشاه این پتانسیل وجود دارد که وسعت گلخانه های استان به 2500 هکتار برسد.

رویین تن از مهمترین موانع توسعه گلخانه ها در استان هم یاد کرد و عدم همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات، بالا بودن قیمت تجهیزات، سخت گیری دستگاه ها و عدم تخصیص آب را از مهمترین این موارد برشمرد.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه تا ابتدای سال 1398 حدود 28 هکتار گلخانه در استان داشتیم، گفت: اکنون میزان گلخانه های در حال بهره برداری در استان 42.5 هکتار است.

به گفته این مسئول به زودی 4.2 هکتار گلخانه ساخته شده دیگر در استان زیر کشت می رود.

وی از در دست احداث بودن حدود 32 هکتار گلخانه هم با پیشرفت فیزیکی 20 تا 95 درصد در استان اطلاع داد.

به گفته حاتمی، این گلخانه ها جدای از مجتمع ها و شهرک های گلخانه ای است که در کرمانشاه در دست پیگیری می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1383

به "ظرفیت ایجاد 2500 هکتار گلخانه در کرمانشاه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت ایجاد 2500 هکتار گلخانه در کرمانشاه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید