فواید پودر سیر برای سلامتی

به گزارش تاورنا، پودر سیر از سیر خشک شده درست می گردد و فواید زیادی نسبت به سیر تازه دارد چون هنگامی که سیر را خشک می کنید، عمر مفید آن را به طور نمادین افزایش می دهید.

فواید پودر سیر برای سلامتی
پودر سیر از سیر خشک شده درست می گردد و فواید زیادی نسبت به سیر تازه دارد چون هنگامی که سیر را خشک می کنید، عمر مفید آن را به طور نمادین افزایش می دهید، بنابراین می توان آن را برای ماه ها یا حتی سال ها بدون از دست دادن مواد مغذی نگهداری کرد. علاوه بر این پودر درست کردن پودر سیر بسیار آسان است، و می توانید در وعده های غذایی مختلف، بهره ببرید پودر سیر به عنوان ادویه یا سس غذا استفاده می گردد.

برای قرن ها، سیر به عنوان یک ابزار خانگی و دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. سیر حاوی ترکیبات متعددی است که به نظر می رسد به اثرات مفید آن یاری کند. در دسترس بودن و مقدار این اجزا ممکن است با شکل مصرف سیر - خام، پخته شده، پودر و یا به صورت مکمل - تحت تأثیر قرار گیرد. در حالی که سیر یک عنصر آشپزی پرطرفدار و محبوب است، اگر شما قصد استفاده از سیر برای مدیریت هر گونه شرایط پزشکی را داشته باشید یا اگر شما قبلا از داروهای تجویزی مصرف می کردید، قبل از مصرف سیر به عنوان مکمل یا پیش از مصرف زیاد عصاره آن، با پزشک خود صحبت کنید.

شیمی پودر سیرپودر از سیرهای تازه و خشک شده که شامل آلیین و آلیناز هستند، اما شامل آلیسین نیست، ساخته میگردد. طبق یک آنالیز مارس 2001 منتشر شده در مجله تغذیه. پودر سیر حاوی بسیاری از اجزای مفید دیگر سیر و بعضی از قرص های سیراست. با توجه به اینکه آلیناز مکمل به وسیله معده هضم نمیگردد و امکان تبدیل آلیین روده به آلیسین را فراهم می نماید. بنابراین شیمی سیر پیچیده است و کیفیت محصولات سیر، از جمله پودر و مکمل ها، بستگی به فرایند فراوری آن فرق دارد.

ارزش غذایی پودر سیرپودر سیر طیف گسترده ای از مواد مغذی را شامل می گردد، از جمله ویتامین C ، آهن، کلسیم، پروتئین، فیبر و مقدار کمی سدیم و قند دارد .

پودر سیر دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ارگانیک مانند آلیسین وجود دارد که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. پودر سیر به هضم بهتر غذا بسیار یاری می نماید. بعلاوه پودر سیر خاصیت ضد سرطانی دارد. و ایمنی بدن را بسیار افزایش می دهد.

فواید پودر سیرمهمترین فایده پودر سیر عبارتند از: کاهش کلسترول ، بهبود سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان های خاص و یاری به هضم غذا است . در ادامه خواص پودر سیر توضیح داده شده است.

کاهش کلسترولمصرف پودر سیر سبب کاهش کلسترول و فشار خون می گردد.

جلوگیری از سرطانوجود آنتی اکسیدان های مختلف در پودر سیر به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن یاری کند، التهاب را کاهش می دهد و از جهش های سلولی سرطانی جلوگیری می نماید.

تقویت سیستم ایمنی بدنوقتی سیر خشک می گردد مقدار ویتامین C آن طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد،بنابراین مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در آن هم افزایش می یابد و همین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.1

سرماخوردگیمکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. یک مطالعه بزرگ 12 هفته ای از یک منبع معتبر نشان داد که مصرف روزانه سیر به عنوان مکمل، ابتلا به سرماخوردگی را 63 درصد کاهش می دهد.

میانگین زمان طول کشیدن علایم سرماخوردگی نیز 70٪ کاهش می یابد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مقدار بالای عصاره سیر (2.56 گرم در روز) تعداد روزهای بیماری بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را 61٪ کاهش می دهد. با این حال یک آنالیز دیگر نتیجه گیری کرد که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری ضروری است. علی رغم عدم وجود شواهد کافی، مصرف سیر به صورت روزانه در صورتی که دچار سرماخوردگی شده اید، بسیار سودمند خواهد بود.

کاهش فشار خونبیماری های قلبی عروقی مانند سکته های قلبی و سکته های مغزی بزرگترین قاتلان دنیا هستند. فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد نماینده این بیماری است. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تاثیر زیادی در کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا دارد.

در یک مطالعه نشان داده شد 600-1.500 میلی گرم عصاره سیر به همان مقدار داروی آتنولول (داروی کاهش فشار خون) در کاهش فشار خون در طی یک دوره 24 هفته ای موثر بود. دوزهای مکمل سیر برای داشتن اثرات مطلوب باید نسبتا زیاد باشند. مقدار مورد احتیاج معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.

کاهش بیماری های قلبیسیر می تواند کلسترول کل و LDL یا همان کلسترل بد را کاهش دهد. برای کسانی که کلسترول بالایی دارند، به نظر می رسد مکمل های سیر حدود 10 تا 15 درصد کلسترول کل و یا کلسترل بد LDL را کاهش می دهد. با نگاهی به کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL)، سیر به نظر می رسد که LDL را پایین بیاورد اما تاثیر قابل توجهی در HDL ندارد. یکی دیگر از عوامل خطرناک شناخته شده سطح بالای تری گلیسیرید خون است که منجر به بروز بیماری های قلبی می گردد، اما به نظر می رسد سیر هیچ تاثیری در سطح تری گلیسیرید ندارد.

آلزایمرواکنش های شیمیایی مربوط به رادیکال های آزاد فرایند پیری را سریع تر می نماید.

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به سیستم ایمنی بدن در برابر مضرات این رادیکال های آزاد، یاری می نماید.

نشان داده شده است که مصرف مقادیر زیاد مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در بدن شده، بعلاوه باعث کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن می گردد.

مصرف سیر تاثیر زیادی در کاهش کلسترول، فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های شایع مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل دارد.

افزایش سلامت استخوان هاهیچ مطالعه ای بر روی انسان اثرات سیر در خصوص پوکی استخوان را مقدار گیری نکرده است.

با این حال، مطالعات بر روی موش ها نشان داده که مصرف سیر باعث افزایش استروژن در موش های ماده و در نتیجه کاهش پوکی استخوان در آن ها می گردد.

یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که یک بار مصرف روزانه عصاره سیر خشک (برابر با 2 گرم سیر خام) به طور قابل توجهی کمبود استروژن را جبران می نماید.

این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد.

غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است تاثیرات مفیدی بر استئوآرتریت داشته باشند.2

یاری به هضم غذااگر معده درد داشته باشید، بعضی از ترکیبات ارگانی که در پودر سیر وجود دارد و بعلاوه فیبر و آهن موجود در آن یبوست را از بین می برد.

چگونه پودر سیر درست کنیم؟اگر می خواهید پودر سیر خانگی درست کنید این کار بسیار آسان است، فقط برای خشک کردن سیر کمی زمان لازم داریم.

طزر تهیه پودر سیرسیر را پوست گرفته، تمیز کنید و برش داده و آن را بر روی سطح تمیزی می چینیم. سپس در فر 175 درجه قرار دهید تا سیر کاملا خشک گردد سپس در مخلوط کن، پودر کنید.

عوارض جانبی پودر سیر:بعضی از خطرات مصرف بیش از حد این پودر، و بعلاوه خطرات بالقوه برای افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند وجود دارد. شایع ترین مسائل شامل اختلال گوارشی، مسائل اختلالات خونریزی، نفس بد، درد عضلانی و سرگیجه است. اگر بیش از حد مصرف نکنید عارضه های جانبی ندارد.

خونریزیبرای افرادی که بیش از حد پودر سیر مصرف می نمایند، مسائل خونریزی وجوددارد پس در حد اعتدال مصرف کنید.

بوی بدهمانطور که با مصرف سیر از دهان بو می آید بوی پودر سیر بسیار زیادتر از سیر است که می تواند منجر به بوی بد گردد. اگرچه می تواند به از بین بردن عفونت های دهان نیز یاری کند.

عضلات شکمهنگامی که بیش از حد از این گیاه مصرف گردد، یا اگر آلرژی خفیف داشته باشید پودر سیر باعث اسپاسم عضلانی می گردد.

مسائل معدهمصرف بیش از حد پودر سیر باعث دردهای معده و نفخ می گردد بنابراین بیش از حد مصرف نکنید.3

پی نوشت:

1.www.delgarm.com

2.www.blog.okala.com

3.www.agronic.ir

منبع: راسخون
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1862

به "فواید پودر سیر برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید پودر سیر برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید