مجوز واردات 125 هزار تن گوشت مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد

به گزارش تاورنا، تهران (پانا)- معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی را ابلاغ کرد. بر اساس این اصلاحیه وزارت جهاد کشاورزی برای ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید به وسیله شرکت های مباشر دولتی و غیر دولتی نسبت به واردات 125 هزار تن گوشت مرغ با ارز ترجیحی اقدام کند.

مجوز واردات 125 هزار تن گوشت مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، با امضای محمد مخبر مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی اصلاح و ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ 28 مهر 1400، به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل (138) قانون اساسی، مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی را اصلاح نموده است.

به موجب این اصلاحیه، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است به منظور ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید کشور، به وسیله شرکت های مباشر دولتی و غیردولتی، نسبت به واردات 125 هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی (42/000 ریالی) و بعلاوه افزایش واردات تخم مرغ به ماهانه 15 هزار تن به تناسب احتیاج جامعه و بازار تا انتها سال 1400 با رعایت جزء (3) بند (ب) تبصره (1) قانون بودجه سال 1400 کل کشور از سرجمع اعتبارات ارز ترجیحی متعلق به این وزارتخانه اقدام کند.

بعلاوه تعرفه واردات مرغ قطعه بندی شده موضوع این تصویب نامه 4 درصد معین می گردد.

ابلاغ مصوبه مربوط به اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران

بعلاوه با امضای محمد مخبر اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران اصلاح و ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ 20 تیر 1400، به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون استفساریه درخصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، ضمن اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسبت به معین وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی این سازمان اقدام نموده است.

به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، ساماندهی، نظارت و راهنمایی خدمات اینترنت و اینترانت در کشور به منظور کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت در چهارچوب سیاست های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله فعالیت ها و وظایف سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

تهیه، تدوین و هماهنگی برنامه های امنیتی و مدیریت مخاطرات در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی، منطقه ای و بین الملل در چهارچوب سیاست ­های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر وظایف سازمان یاد شده است.

به موجب مصوبه دولت، وظیفه تهیه و تصویب دستورالعمل ها و ضوابط مورد احتیاج به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1863

به "مجوز واردات 125 هزار تن گوشت مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز واردات 125 هزار تن گوشت مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید