تور روسیه ارزان: مسکو: کریمه خاک روسیه است

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی روسی گفت که مسئله شبه جزیره کریمه در دستور کار ملاقات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نخواهد بود، لذا هیچ پیشرفتی جهت آماده سازی برگزاری ملاقات رهبران دو کشور ایجاد نشده است.

تور روسیه ارزان: مسکو: کریمه خاک روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پسکوف در این باره گفت: مسئله این است که قضیه کریمه اصلاً برای ما مطرح نیست، در حالی که دفتر رئیس جمهور اوکراین به ما گفته است که می خواهد در رابط با کریمه بحث و مصاحبه کند. خب، از کدام نقطه نظر؟ ظاهراً نه از این نقطه نظر که کریمه بخشی از سرزمین روسیه است.

وی با تاکید بر اینکه چنین دیدگاهی نمی تواند در دستور کار نشست قرار گیرد، ادامه داد: به همین علت است که هیچ گونه پیشرفتی در این زمینه مشاهده نمی گردد.

پسکوف بعلاوه گفت که اصرار و علاقه اوکراین برای عضویت در ناتو و تمایل نظری آمریکا برای صحبت در این باره یک تهدید مستقیم است.

سخنگوی کرملین در این باره شرح داد: رئیس جمهور اوکراین می گوید که آنها خواستار عضویت در ناتو و در پی آن هستند. آمریکایی ها می گویند چه عالی، شرایط خاصی وجود دارد، مطابق آنها عمل کنید و ما با آغوش باز منتظرتان خواهیم ماند. این تهدیدی مستقیم علیه روسیه است. این توسعه بالقوه زیرساخت های نظامی ناتو به سمت مرزهای ما است.

پسکوف بعلاوه گفت که نتیجه ملاقات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، چنانچه هر یک از آنها فراتر از لحظه ای رود که مورد پسند مسکو نباشد، تداوم ایجاد پروژه تبدیل کردن اوکراین به (کشوری) ضد روسیه است.

وی بعلاوه در رابط با عادی سازی روابط روسیه با اوکراین گفت که مسکو تمایلش را جهت این امر ابراز نموده است اگر چه کی یف هنوز روی خوشی نشان نداده است.

پسکوف در این رابطه تاکید نمود: چنانچه بخواهیم درباره اراده سیاسی پوتین صحبت کنیم، او این مسئله را مجدداً تایید نموده است. وی آماده ملاقات است و باور دارد که شرایط تاسف بار کنونی روابط بین روسیه و اوکراین قابل قبول نیست و از نظر تئوری، شرایط باید اصلاح گردد. با این وجود، ما اراده سیاسی یکسان متقابل از جانب کی یف ندیده ایم.

سخنگوی کاخ کرملین پیشتر هم ضمن ابراز نگرانی مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا در ملاقات اخیرش با همتای اوکراینی، حتی یک کلمه درباره پیمان مینسک با او صحبت ننموده است، گفته بود برنامه آمریکا برای ارائه یاری نظامی به دولت کی یف، ممکن است به انجام اقدامات غیرقابل پیش بینی از سوی اوکراین از جمله توسل به زور برای حل مناقشه جنوب شرق این کشور منجر گردد و این بسیار خطرناک است.

پیمان مینسک ناظر بر آتش بس در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین و در مجاورت مرزهای روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1783

به "تور روسیه ارزان: مسکو: کریمه خاک روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: مسکو: کریمه خاک روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید