مصوبه برطرف مسائل ترخیص کالای اساسی دپو شده در گمرک ابلاغ شد

به گزارش تاورنا، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، کالاهای اساسی دپو شده در گمرکات با تغییر مقررات مربوط به تخصیص ارز معین تکلیف خواهد شد.

مصوبه برطرف مسائل ترخیص کالای اساسی دپو شده در گمرک ابلاغ شد

به گزارش تسنیم، در این مصوبه آمده است با توجه به دستور رئیس جمهوری در مورد تعجیل در ترخیص چهار میلیون تن کالای اساسی (مشمول ارز 4200 تومان) موجود در بنادر و لزوم هماهنگی دستگاه های مرتبط ازجمله بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عملی شدن این موضوع تصمیمات ذیل در این خصوص اتخاذ شد:

1 مقرر شد تخصیص ارز ذرت های رسوبی در گمرک جمهوری اسلامی توسط بانک مرکزی مطابق نامه تاریخ 23 فروردین ماه که توسط قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی تأیید و ارسال شده است بدون فوت وقت و با کمترین بوروکراسی اداری اقدام گردد.

2 گمرک مکلف است تأیید کد تخصیص ارز را به معنی در صف تأمین تلقی و تمام محموله های ذرت رسوبی که کد تخصیص سیستمی دریافت نمودند را ترخیص کند.

3 کلیه صاحبان محموله های ذرت رسوبی در بنادر که کد تخصیص دریافت نموده اند، مکلف اند حداکثر ظرف دو هفته نسبت به ترخیص محموله های ذرت از گمرکات کشور و توزیع در چارچوب مصوبات ابلاغی اقدام کنند بدیهی است در صورت عدم اقدام مؤثر از سوی دارندگان محموله های ذرت برای ترخیص کالا اقدام قانونی با هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار توسط دستگاه های مسئول انجام خواهد شد.

4 با توجه به اعلام آمادگی بانک مرکزی مقرر شد بانک مذکور نسبت به تخصیص ارز 4200 و برای کالاهای اساسی مشمول به صورت خرید اعتباری اقدام و برای تأمین ارز آن حداکثر شش ماه از زمان تخصیص ارزهای در دسترس قابل انتقال اقدام کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 950

به "مصوبه برطرف مسائل ترخیص کالای اساسی دپو شده در گمرک ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه برطرف مسائل ترخیص کالای اساسی دپو شده در گمرک ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید