موفقیت محیط زیستی چین چگونه رقم خورد؟

به گزارش تاورنا، رادیو بین المللی چین نوشت: اداره حفاظت از محیط زیست شهر پکن روز پنج شنبه 13 مه/ 23 اردیبهشت با انتشار اطلاعیه ای شرایط محیط زیست شهر پکن در سال 2020 را این گونه اعلام نمود که در سال گذشته میلادی، کیفیت هوا، آب و خاک به طور چشمگیری بهبود یافته و شرایط محیط زیست این شهر به طور مستمر بهتر شده و میزان انتشار دی اکسید کربن در هر واحد فراوری کاهش یافته است و از این نظر در صندلی اول کشور چین واقع شده است.

موفقیت محیط زیستی چین چگونه رقم خورد؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در سال 2020، تعداد روزها با کیفیت هوای استاندارد به 276 روز رسید که در مقایسه با پنج سال قبل تر 90 روز افزایش داشته است. تعداد روزهای بسیار آلوده 10 روز بوده که در مقایسه با پنج سال قبل تر 36 روز کاهش داشته است.

شهر پکن پایتخت چین در سال های گذشته برای کاهش آلودگی هوا و بهبود محیط زیست تدابیر بسیاری اندیشیده است. این شهر تمامی شهروندان را به مشارکت نظارت بر آلودگی و حفاظت از محیط زیست تشویق نموده و سامانه ای با رهبری دولت، اجرای مقررات و انجام وظایف توسط شرکت ها و مشارکت تمامی مردم تشکیل داده است.

شایان ذکر است که در سال 2020، دولت شهر پکن 338 مورد گزارش درباره تخلفات در زمینه آلودگی محیط زیست از سوی مردم دریافت نموده و دولت جوایزی را به مردم گزارش دهنده اعطا نموده است.

بهبود محیط زیست شهر پکن، نشانه ای از کوشش و دستاوردهای کشور چین در راستای بهبود محیط زیست به شمار رود. چین در سیزدهمین برنامه توسعه پنج ساله خود (سال 2015 تا 2020) اهداف مشخصی را برای حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار آلاینده ها تدوین نموده و در این راستا سیاست ها و مقررات جدی صادر نموده است. با کوشش وافر دولت چین و ارتقای آگاهی مردم در این زمینه، این کشور به دستاوردهای چشمگیری رسیده و میزان رضایت مردم از محیط زیست را به طور مستمر افزایش داده است.

چین در چهاردهمین برنامه توسعه پنج ساله (سال 2021 تا 2025) سازندگی محیط زیستی را به عنوان یکی از مهم ترین کارهای دولت تلقی نموده و در این راستا تدابیر موثر اندیشیده است. انتظار می رود چین با کوشش و اقدامات چین به بهبود محیط زیست خود ادامه داده و خدمات شایسته در مقابله بشر با تغییرات اقلیمی ارایه دهد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1647

به "موفقیت محیط زیستی چین چگونه رقم خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت محیط زیستی چین چگونه رقم خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید