نخستین محموله پزشکی چین به اسپانیا ارسال شد

به گزارش تاورنا، در پی اعلام شرایط هشدار در اسپانیا و افزایش روز افزون آمار مبتلایان به ویروس کرونا، مقامات چین و اسپانیا از ارسال نخستین محموله مواد بهداشتی و همچنین اعزام یک تیم پزشکی چینی به منظور مقابله گسترده تر اسپانیا با این ویروس خبر دادند.

نخستین محموله پزشکی چین به اسپانیا ارسال شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران در پی اعلام شرایط هشدار در اسپانیا و افزایش روز افزون آمار مبتلایان به ویروس کرونا، مقامات چین و اسپانیا از ارسال نخستین محموله مواد بهداشتی و همچنین اعزام یک تیم پزشکی چینی به منظور مقابله گسترده تر اسپانیا با این ویروس خبر دادند.

به گزارش نشریه ال پائیس، آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا در گفت وگوی تلفنی یکشنبه با همتای چینی خود، وانگ یی با موضوع ارسال محموله مواد بهداشتی و همچنین اعزام گروهی از متخصصان چینی به اسپانیا به منظور تقویت تدابیر کنترل و شیوع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این کشور به توافق رسیدند و هردو دیپلمات این خبر را در صفحه توئیتر خود تایید کردند.

وزیر امور خارجه اسپانیا در توئیت خود تعهدبه ساده سازی تجارت را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود که چین در شرایط کنونی شیوع کرونا، یکی از مهمترین تامین نمایندگان مواد بهداشتی اسپانیا محسوب می گردد. وی همچنین از همکاری کشور ها با هدف حفاظت از سلامت و اقتصاد جامعه قدردانی کرد. مقامات وزارت خارجه اسپانیا همچنین تبادلات تجاری با چین را نه تنها محدود به بخش بهداشتی و پزشکی بلکه در سایر بخش های مالی نیز اعلام نمودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا در این مکالمه تلفنی نتایج چین در مبارزه علیه این بیماری همه گیر را مثبت ارزیابی کرد.

سفارت چین نیز در بیانیه ای بدون اشاره به جزئیات مقدار عرضه اعلام نمود: چین به سرعت یک محموله از مواد بهداشتی را مطابق با احتیاج اسپانیا به این کشور ارسال خواهد نمود. وزیران دو کشور همجنین موافقت کردند که متخصصان هر دو کشور کنفرانس های ویدئویی پزشکی برگزار نمایند و چین اعزام گروه هایی از متخصصان پزشکی را در زمان مناسب از پکن به مادرید در نظر می گیرد.

بنابر آخرین آمار های رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تا به امروز نه هزار و 942 نفر به این ویروس مبتلا شده و 342 نفر جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین شرایط را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشور های اروپایی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 863

به "نخستین محموله پزشکی چین به اسپانیا ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله پزشکی چین به اسپانیا ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید